|
|
|
|---|---|
Maxat ut |
Varfør hoppar temperaturen fram och tillbaks mellan normal temp och rød markering? Køpte ny termostat i slutet på januari och den har fungerad klockrent fram till før en vecka sedan. Då den helt pløtsligt går upp på rød markering! Ær min nya termostat defekt?? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej men du har luft i systemet är jag rätt säker på, som till slut hamnat i termostathuset och utan kontakt med vatten så öppnar inte termostaten som den ska. lossa luftningsnippeln närmast termostaten och fyll på vatten med en "blomkanna". med motorn igång. När termostaten har öppnat så är bägge kylarslangarna lika varma och då har du full cirkulation. Inget ovanligt att luften i systemet visar sig efter ett par månader., när den hittat "rätt". Det räcker att det fattas några deciliter vatten i själva systemet (inte i expansionskärlet) för att det ska bli struligt. ///MVH Hasso Länk |
Maxat ut |
Har førsøkt med att fylla på vatten i luftnippeln nærmast termostaten men detta till ingen hjælp. Har nu provat med att åka utan termostat men det ær samma symtom! Kan kylaren sættas igen på nåt sætt? Med ingen termostat borde ju vattnet ha fritt fram? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du koll på vattenpumpen?? Sitter ju plastimpellerhjul som kan spricka och inte följa med axeln runt som exempel. se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Kolla först så du har riklig cirkulation från vatten pumpen, När motorn går och du öppnar luft nippeln på termostat huset ska där spruta vatten/luft... Känn också så hela kylaren är varm (inga kalla punkter någonstans i systemet) isåfall rekomenderarar jag en flaska kylar rensning från OK/Q8... Kom ihåg att ha värmen på för fullt när du gör detta, för det kan lika gärna vara där det blivit täpt... BMW Mekanikern |
|
Maxat ut |
Tack før era svar. Ska førsøka se på det idag. |
Maxat ut |
Førsøkte lufta idag men till ingen hjælp. Kan det vara topplocks packningen som har rykit? Det BLÅSER från luftnippeln på termostat huset! Vad ær det før fel? Blir inte klok på det hær. Desperat behov av hjælp! |
Maxat ut |
Nu har jag bytit till orginal termostat och det blev betydligt bættre. Men så var det luftningen då. Ær det bæst att stå i uppførsbacke eller? |
| hm.. fick stanna mitt på motorvägen pga detta... som tur så hade jag vatten med och fyllde på... sen dess har det inte hänt igen, men snart kommer det igen känns det, måste lufta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.