|
|
|
|---|---|
|
Har inhandlat ett Cobra 8185 billarm, men nu har jag stött på lite problem med installerandet av den (på en e28) 1. Någon som vet vilka kablar till centrallåset som ska skarvas in på larmet? 2. Vart ska kablarna till startspärr system 1 och 2 kopplas in? Tacksam för alla svar! Nord | |
|
Länk bläddra ner till mitten av sidan, där hittar du länkar till installationsanvisningar och användarmanual till ditt larm i pdf format MVH Johan K |
|
|
Länk Fanns ju allt om c-lås inslutningen men INGET om startspärren däremot kan man MISSTÄNKA att dubbel start spärr innebär att larmet kan/skall bryta 2 olika saker för att förhindra start t.ex. elbränslepump och startmotor solenoidens relä lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tack för svaren, men det där är samma manualer som följde med till larmet. Jag tycker det väldigt oklart hur centrallåset ska kopplas in. Har provat en hög olika sätt, men har inte lyckats få det att fungera. Allt till larmet fungerar nu, utom jusst centrallåset och startspärren/arna. Nord |
|
|
Ok steg 1: har du c-lås motor i förar dörren?? ( dvs kan du t.ex. öppna hela bilen från pass sidan elle rskuffen eller är det förardörren som är "master"??) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
hela bilen går att öppna från både förar och passagerar dörren, men inte från skuffen. Nord |
|
|
någon som kan hjälpa? startspärr kretsarna tror jag att jag har löst nu, men jag behöver fortfarande hjälp med inkoppling av centrallås funtionen. det sitter bmw orginal centrallås i. |
|
| ta loss insidan av förardörren och kolla vilka kablar som går till centrallåsmotorn. | |
| Gul/Blå, Blå, Grön/Blå och Vit. | |
| mät sen vilka kablar som öppnar och stänger motorn, och koppla in enligt schemat som du borde ha. | |
| Vad för typ av puls eller liknande är det då? negativ, positiv? eller ska man koppla efter schemat över "orginal" motorer? Kolla länkarna ovan o kolla på kopplingsschemat för centrallåset. det är rena grekiskan för mig. Har försökt koppla in det på alla sätt o vis till dom 4 kablarna, som dom där schemorna anvisar, men det enda jag lyckas åstakommit är att centrallåset flippar ur o låser o låser upp konstant hela tiden när larmet är inkopplat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.