|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en BMW 323i - 97 och har på senare tid blivit mer och mer intresserad av att vässa den lite. Jag undrar vad jag ska göra som är billigt och enkelt för jag vill inte kosta på allt för komplicerade saker. Tacksam för svar Johan! | |
|
Sportavgassystem, Öppet filter, Chip ?! Kan det ligga i dina banor av tänkande ? Blir väl sisodär en 20 Hk skulle jag tro.. :)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Hm det var en ganska hög siffra . Vilket system ? supersprint ? Chips ? färdigt eller custom till din motor ? Vad som händer med ovanstående modd , är att du får ett bättre mellan register , där tillverkarna har lagt in snål läge orginal , så när det ändras så känns bilen starkare , och det är inte 20 hk på toppen , visst känns det som det , men det beror oftast på att varstoppen flyttas Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Skulle inte tro att effekten ökar markant med de modifieringarna! Tro inte på reklamen på tillverkarnas sidor utan titta på de oberoende mätningar som har gjorts i stället. Dvs. Chip: ingen skillnad, kan flytta varvtalsstoppet till högre varv vilket kan gynna 0-100-tider. Sportfilter: Ingen skillnad i den motorn Sportavgassystem: Ingen skillnad i förhållande till originalsystemet Om inte filter/chip/sportavgastillverkaren kan garantera den uppgivna effektökningen när man monterar deras produkt och att de lovar pengarna tillbaka om en effektmätning visar att deras prylar inte håller måttet, kan du iskallt räkna med att det bara är bluff! Skall du få märkbar skillnad är det mekanisk bearbetning t ex nya kamaxlar med vassare duration/lyft som gäller. Räkna grovt med 1000kr/vunnen hästkraft när du skall trimma en sugmotor. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.