|
|
|
|---|---|
|
vad ska jag skaffa?? tror själv att 16" är bekvämare att köra med,,,att 17 blir för stötig högre vägljud,,stämmer det???? har en 523 touring -00 e39 | |
|
Jag har en e34 med 17", och farsan har en e36 med 16" och jag kan inte märka någon större skillnad! //Mvh Simon |
|
|
E39 går ganska så OK på 17" men är det maximal komfort som eftersträvas är 16" att föredra (prisskillnaden på fälgar resp däck är dock löjligt liten, i vissa fall är t.o.m. 16" dyrare) Sen är det som flickorna säger: "the bigger, the better..." t.o.m. "gubbar" som Hasso kör ju på 18".... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jasså, min brud såg inte ens att jag hade bytt till 17" med 255 så jag tror brudar inte bryr sig ett skit.. :P | |
|
Gasar-Magnus: Hasso kör inte på 18". Han nöjde sig med 17", varför får du fråga han om. Min gissing är av komfort skäl. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Wendtan: trodde faktiskt att Hasso hade orginal M5 hjul men ack vad jag bedrog mig... "pirat" fälgar.....suck det var lågt av honom Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Min far kör 16'' på sin 5 serie, men det är ett beslut han ångrat många gånger om. Så mit råd är definitivt 17'' Länk |
|
|
kan ärligt säga att jag inte märkte någon direkt skillnade mellan mina vinter däck 16" och mina sommmar 18" och ingen annna som har åkte med heller. så jag tycker du borde gå på 18"! Mvh Rasmus |
|
| För komforten så påverkar väl breddan på däcken lika mycket och framförallt ljudnivån. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.