AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
799

Köpa M535i

AKUS
är de en bra ide?? eller ska man satsa på någon anna modell??
Priser??rost??problem??
Gemini__
En av BMW:s snyggaste modeller som tillverkats, helt klart. Tycker du skall satsa på en sådan, äkta körglädje kombinerat med god komfort och ett utseende som sticker ut. För en i absolut toppskick och med låga miltal är 45-50000kr rimligt. En som fortfarande är i ett gott skick, med inte alltför mycket rost får du från 25000kr och uppåt. Sedan finns det ingen lägre gräns för vad de går för. Finns många slutkörda ex. Mycket svårt att hitta en orörd M535:a i originalskick. Är det ngn som vet en fin M535:a som skall säljas, meddela gärna mig isådanafall.

Mvh:
Thomas
AKUS
okej men de dröjer nog iallfall ett par år innan jag köper en sån om jag nu gör det.ska piska sönder i´min 740turbo först:) men är dom för gamla då?? man vill ju inte ha som enda fritidsintresse att laga rost.
Gemini__
Glömde nämna det ang. rosten. Det jag direkt kan komma på som är känsligt är rost vid nummerskyltsbelysning, fjäderbenstorn och domkraftsfästen.

Vidare är det lämpligt att kontrollera skicket på kamaxeln, den har en tendens att "gå" ner sig. Är den inte bytt sedan bilen var ny, får du nog räkna in kostnaden för byte lite längre fram. Och sedan ska bilen vid färd vara fri från oljud från motor, växellåda och bakaxel.

jo
135
jompiz
M535i 86
525ia m-sport 2003
hej köpte min m535ia 87a för en månad sen har kört volvo
240+740 hela mitt liv nästan efter jag köpte min bmw tänker jag aldrig sätta min fot i en volvo (ler) förutom min 242 75a med v8. köpte min för 18000:- ingen rost men lite små fix.
bilen är underbar. köp en sån!!!! m.v.h jompa
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Det är underbara bilar, jag köpte min med baktanken att ha den en sommar eller två och sedan byta upp mig till en M5 E34. Men nu har det gått två sommrar och det finns inte en enda tanke på att vara utan min kära E28. Om jag ska sälja den så är det ENDAST till förmån av en äkta M5 E28 eller en Alpina B7 E28.
Väl där så är man fast. =) Jag har haft många bilar, och kört otroligt många bilar. Och jag tycker att min M535i hör till en av de trevligaste att köra. Den är ju tystare och bekvämare än många nya bilar t o m, och prestandamässigt så är den hygglig. Inget monster, men knappast en slöbutt heller.
Gällande skavanker o s v så gäller det att kolla rätt noga. För trots allt så börjar dessa bilar bli ganska gamla nu. Och det är allt FÖR många som går ett öde till mötes för att folk stoppar i annan motor och enbart spöar sönder dom.
Men jag kan starkt rekommendera en M535i, det är en underbar bil att köra och se på. ;-)

MVH Morgan.

Länk
AKUS
ok. men vad är normala miltal?? ska man satsa på en så ny som möjligt??
jag vet att en som gått 15000 mil kan var mer misshandlad än en som gått 28000. men på ett ungefär??
För när jag köpte E30 så sa flera att inte över 20000 mil.
bj
291
bjorasen
M535i -87
det är nog väldigt svårt att hitta en under 20k mil så satsa på att hitta en bil som är renoverad.. jag är faktiskt lite sugen på en M535 igen och ska jag kolla på någon så kommer inte jag bry mig om miltalet så mycket utan försöka hitta en som är i bra skick..

MVH///Christopher
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Min har gått närmare 36000mil,and still going ;)

Rosten är det största problemet nu, och risken för sliten topp och/eller kam...Håller bra i normala fall och kan nog räknas som en driftsäker/okomplicerad vagn...Lättmekad bil också.

Mvh Janne.
kenneth 528
min 528 85:a har gått 35300 mil helt orörd,bytt olja var 1000e mil .sedan är det bara och köra

528i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.