|
|
|
|---|---|
|
Fyllde upp 10L bensin i tanken, efter att bilen stått still hela vintern, körde 2-3 mil, med två stopp, stannade hemma på parkeringen, gick in, 5min senare skulle jag dra igång den.. motorn börjar tända, men så bluddrar den till o dör.. sen är det stört omöjligt att få igång den.. det kommer gnista vid tändstiften och dom är torra.. Nu har jag även testat att köra ett 12v nätaggregat på pumppolerna utan att den ger ifrån sig nåt livstecken.. fast, man kanske även ska kolla med ett bilbatteri för att vara helt säker? Kan svära på att jag hörde det lilla surrandet från pumpen igår när jag vred om och den inte startade, men idag var surret borta också.. :/ Batteriet är fräscht, så jag kan inte tänka mig att det kan vara problemet. Säkringarna är hela i säkringsboxen,, kan det kanske vara ett relä? (fast pumpen borde väl gett ifrån sig ljud när jag körde aggregatet på den ändå isf?) Med flytt till lägenhet nu är min budget något ansträngd, så jag har inte råd att köpa en pump för xxxx antal kronor :/ Tips? --- .. vassast på ön ;) Länk | |
|
Tycker du ska testa och ta kablar från bilbatteriet o se om den börjar snurrar. Du behöver väll inte köpa en ny pump, jag köpte en mycket fin begagnad från en "mazda 626" för 500kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.