|
|
|
|---|---|
henkeboy |
Hallo jag undrar hur man enklast trimmar en m30 motor. Kamen e lite dålig så den måste endå bytas så kanske en trim kam men villken? Det finns ju en hel uppsjö av olika trimm kamar. tack på för hand. |
|
Så väldans många finns faktiskt inte... En av de bästa tillverkarna heter Dr. Schrick. De kostar dock även en bra slant... Annars är det väl Crane (numera CatCams om jag inte misstar mej) och några mindre märken. Har säkert glömt nån... Hur vass kam du ska satsa på beror på vad du är ute efter, men de flesta väljer en ganska snäll kam. Runt 270-280 grader. Då är det heller inga problem att få igenom bilen hos SBP vad gäller avgasvärden, men ändå en klart märkbar effektökning. Kiip Spiiding! |
|
henkeboy |
jag vill ha en kam som är rätt så snäll och den ska hellst inte påverka tomgången! |
| Jag kör med en Kam från Köhler racing. 290 grader, går mycket bra på tomgång. Min ligger visserligen på 1000rpm men ändå. | |
henkeboy |
Var köpte du den kamen Tufve? |
|
Går att beställa kammar hos köhler racing.... kör själv på en köhler kam 286 graders... går ojämt på tomgång....funkar annars väldigt bra.... ring köhler racing i ullared 118118 har nummret Tuned by PM performance |
|
|
Kolla med ENEM annars, dom har 280 & 284 till M30. 08-7150400 eller www.enem.se. /joh |
|
|
Måste man byta bägge kammarna på en M50 motor? Eller räcker det med tex insugskammen? |
|
|
Visst kan du byta endast ena kammen i en M50 (tex), men den bör nog vara måttligt vassare än original. Annars blir ju motorn "halt". Kiip Spiiding! |
|
henkeboy |
Tack för hjälpen! ska kolla det |
|
Hej, någon skrev att tomgången går ojämnt efter kambyte. Min M3:a går ojämnt på tomgång, ca 750-800rm. Kan det bero på att ngn tidigare ägare bytt kam eller är det ngt helt annat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.