AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
700

Hur kan jag göra? Hjulfråga...

Dragan525
Ska montera mina sommarhjul nu i dagarna men vet inte om det går bra att lägga dem hjulen som har varit framme till att montera dem där bak med fälg o allt?....eftersom dem hjulen som har snurrat där framme har mycket mer mönster än bak så jag vill lägga dem där bak(bästa mönsterdjupet ska vara där bak ju)...Har hört att det är inte bra att skifta fälgarna runt, stämmer det?...

MVH Dragan

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Så länge som du behåller hjulens rotationsriktning kan du skifta fram och bak.

Bästa mönstret skall helt riktigt sitta bak.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Dragan525
men jag kommer inte få väl obalans eller nåt sånt?..för framfälgarna har rullat typ 9000mil o sen helt plötsligt ska dem på där bak....

BMW 4 LIFE
Vill ha en sån där emmfämma!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Är det bara samma dimension och du inte byter däckets rotationsriktning (om det fär rotationsbundet) så ska det inte vara några problem...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
879
mageng
528iA -99
Klart du sak byta! Du kommer sannolikt få bättre stabilitet på köpet. Fram och bakdäck slits olika nämligen.

Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Du kan väl åka in till en däckafirma och balansera om dom om du är nervös för att de inte är helt perfekta.

Jag balanserar alltid om vid varje byte oavsett om jag plockar tillbaka fälgen på samma ställer eller byter plats på bilen. Lite overkill men jag tar hellre den blygsamma kostnaden istället för att irritera mig på oblans o skakningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.