AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
390

Vad är felet på bilen?

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Var ute och körde och plötsligt började ABS lampan blinka. Sen började den lysa helt samtidigt som en massa andra lampor började lysa, t.ex. Airbag. Vindrutetorkarn kröp fram och den svarade nästan inte alls på gasen så jag fick stanna vid sidan av vägen. Försökte starta den igen men den var helt död. Ringde då farsan som kom med startkablar och då fick jag igång den. 100 m innan jag var hemma började problemen uppstå igen.

Någon som vet vad felet är? Generatorn, batteriet?
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Ska bara tillägga att bilen var inne på Inspektion 1 i tisdags hos Per Larsson Bil o Motorteknik
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Kan vara mycket, men mitt tips ligger på batteriet. Det är ju ganska enkelt att kolla. Sätt i ett annat batteri och starta, funkar det kan du kolla om bilen laddar. Mät på batteriet utan motor igång, skall ge runt 12 v. Starta sedan bilen och mät på batteriet, skall ge över 13, gärna 14+. Om du inte får en ökning, utan snarare en minskning med 1/2 volt ung. laddar inte bilen. Kolla då först kolen i generatorn, är det inte det så är generatorn troligtvis trasig.

Lycka till
BMW-Yoda
Kolla att inte batteripolen är lös. Brukar bli såna symptom då.

BMW-Yoda
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Tack för svaren...
Kopplade in ett annat batteri och den gav drygt 12V då. Satte sedan på lampor osv och då sjönk spänningen en aning till ca. 11.7V. Startade sen bilen och spänningen låg fortfarande kvar på 11.7V

Har inte kollat generatorn ännu, får göra det imorrn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.