|
|
|
|---|---|
| som sagt... | |
| Nä det är inte samma grovlek på ekrarna. | |
|
??? Fälgarna passar, men du måste ha navringar eftersom E39 har ett större navhål än E28. Viss reservation för att en del E39-hjul/däck kan vara för breda för E28 så att de inte får plats i hjulhusen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B>>>Hmmm...Konstigt,jag hade på fälgar från en 523i-97:a på min E28:a...Det var precis tvärtom,dvs navhålet var för LITET för att det skulle passa "rakt av" på min stackars E28:a..Fixade det efter lite "justering"..:) Mvh Janne. |
|
| Är du säker på det Janne? Johan B har rätt. E34 och E28 kan ha samma fälgar, men E39 har större centrum hål än E34, (E28) och om man ska ha E39 fälgar på en E34/E28 så måste man använda centreringsringar. | |
|
per_j82....Fälgarna som jag hade var det så på iaf...kanske var det "fel" fälgar som farsan fick när han beställde "eftermarknadsfälgar" och som jag "tog över" senare..Fungerade på farsans bil utan problem men det blev som sagt problem när jag skulle montera dessa fälgar på min bil :/Dvs för litet navhål för min e28.a... Mvh Janne. |
|
| provade ett par e39 fälgar idag. Centrumhålet var som sagt aldeles för stort men det går ju att ordna med ringar. Vad är det för ET original på e28, e34, e39? hade ET22 på mina vinterdäck till e28:an och det var ET18 på e39 fälgarna. | |
|
Till både E34 och E39 är "standard-ET" 20mm. Det kan variera något mellan originalfälgarna beroende på vilken storlek det är på dem. Men de ligger alla i närheten av 20mm. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har E39:ans fälgar på min E28.. Funkar perfekt med centreringsringar... 8,5x17" Et 13.. | |
|
Mera om Bmw bult cirklar, navhål och kompabilitet: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Micke80 Vad har du för däckdimension på dom fälgarna? |
|
| 225/45 har jag nu.. Innan hade jag 235/45 men det blev lite "högt"... | |
| Gick det inte alls med 235 eller, hade tänkt att ha det på min till att börja med. | |
| Jo, men det var lite tajt bak... Uppskattningvis 1 mm mellan däck och skärmkant bak med bilen obelastad.. Tog i däcken ibland när det satt folk i baksätet, trots modifierade skärmkanter.. Men med en E28 som inte är så sänkt så kanske det klarar sig med 235/45 17" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.