AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.592

Någon som har testat MDS styling?

Sida 1 av 3
Var o kollade på en spoiler tilL min e39 igår. Den kostar 1699:- Det låter ju mkt billigt. Men kan det vara något?? =0/
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Hmm är väldigt skeptisk till att MDS skulle göra kvalitets-styling till bilar.. skulle nog lägga på en slant för att vara säker på att de passar bra och att de håller..

I mina ögon har MDS aldrig varit något märke som ja förknippat med kvalitet. Bara en massa överreklamerat skit. =)
Men de är ju min smak de.
Det e ju därför jag frågar... Man vet ju inte ifall det e bra eller dåligt förrän man har testat..
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Ne de är ju klart.
Ring och prata med dem eller om du har en butik i närheten så åk dit och kolla hur passform och allt är på dem..

Man vet ju aldrig de kanske sitter som ett smäck. =)
Jag har ju gjort det men dom tar inte hem för visning. Så man får inte klämma o "smaka" på dom innan. Man får beställa/testa o sen ifall det inte passar så är det bara att skicka tillbax grejorna.. Även ögonlocken är ju billiga. Har för mej att de kostar 299:- Annars så finns ju inte det för under 699:-
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Hmm nästan lite dåligt de att de inte har grejjorna hemma..
Mm de var väldigt bra pris de.. Men har gjort misstaget att beställa hem ett par ögonlock som kostade nått liknande, å ja vet då inte vad de var tänkt att passa till men itne i närheten av att göra den på min 325 iallafall. =)
Kostade på ett par som var dyrare då ja..

Btw har sett att flera som undrat om ett företag som finns i Estland. väldigt billiga priser på styling.

Länk

De hade väldigt humana priser. Men än en gång så vet ja inte hur kvaliten är på dem.
Jo.. Jag har hört om de me.. Men det ska ju betalas skatt på grejorna me.. Billigt i längden blev det ju tydligen inte.. Vad jag har hört..
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Länk

Jepps, priset verkar ju bra innan man tänker på att moms, frakt mm måste läggas på.

Men visst var M-fronten billig. Konstigt att add-on:en kostade nästan lika mkt som en hel m-spoiler.

Kan ingen ta hem en m-spoiler och prova, så kanske jag kan beställa en sen? =)

Det är nog mkt mer jobb med att få den komplett än man tror, tex grillgaller, dimljus, dimljusfästen samt lackering.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Kollade o jämnförde grejorna på MDS o DC-ICE o det e ser ut att vara likadana de säljer till min e39.

Länk

Länk

Priserna är det ju lite skillnad på o sen så slipper man klydda med Estland ifall grejorna inte passar eller inte håller.. MDS har man iallafall två km ifrån en..
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Jontemannen:

Kan inte du köpa en och prova så jag ser hur det ser ut innan jag ev köper en till mig själv? =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Jag ska göra det till sommar.. Kan ju återkomma då..
Jag har ju snackat med honom på MDS i malmö o han sa att MDS hade fått tag på en gammal fabrik som höll på med glasfiber o sen en snubbe som hade jobbat med sånt. Sen fixade de formar till spoilers o annat. Så det var tydligen så allt började.. =0) Så man e ju lite skeptisk mot grejorna..
Det återstår att se till sommar.. Om inte ngnannan vågar sig på det innan???? =0)
Funderar oxo på att köpa Sido kjolar till min 325 från Mds! fina till hyffsad pris! Tror dock itne att mds grejer är skit, eftersom dom byggs i en fabrik nere i frankrike! Så kan väl omöjligt vara avgjutna glasfiber delar dom skickar ända från frankrike till sverige? + att Mds är en större koncern... så dom borde väl ha lite stålar att framställa skysta grejer!
Men som nån anna skrev att dom inte är precis förknippade med kvalite! tyckern jag med... Men tänkte ialalfall köpa ett par sido kjolar nästa månad därifrån! Sen om dom inte passar som kuken i kodissen så får man väl gå tillbaka och säga ett par väl valda ord =P
Jag har kollat på deras visnings front till E46 och den ser bra ut,men då är dén ju lackad och klar..Jag kommer att beställa en front samt ögonlock till min 328 i nästa vecka...Jag räknar kallt med att få slipa och värma grejorna...
Dark Rider
Vad tror ni om Mds slutdämpare då? Är i behov av en slutdämpare å dom ligger väl bra i kurs!? Eller äre bättre å satsa på typ simonz?

Bil´n min: Länk
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
jag var och kollade på MDS slutdämpare igår. De såg väldigt skyssta ut och han sa att det är ett gått racing ljud i den. Priset var okej med men jag vet ju inte hur det låter, kanske skall prova och köpa ett sådant ljuddämpare slutet av månaden, om jag inte hittar något bättre för jag kräver mullrande ljud från den och det vet jag inte om man får utav mds ljuddämparn. Enligt säljaren i göteborg så får jag en "racing ljud" hur det låter vet jag inte. skulle va bra ifall någon hade provat det, och kunde komentera de.

bjohari
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Det där att MDS tar hem saker från frankrike tror jag inte på.
Om ni tittar på bilder med spoilers till Calibra så syns det tydligt en Polsk reg.skylt.
Kan nämna att flera av dessa prylar kostar upp till 50% mindre i Polen än vad MDS tar för dom.
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Bananen:
Här är en sida, bara på polska tyvär. Man får ta priset x2 för att få det i kronor. Jag ska kolla upp fler sidor.
Länk
Köpte splitters till min bil ifrån MDS.

Kan skicka bilder om nån vill ha

MVH Jimmy
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Länk
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Bananen

Jag har lite kontakter där nere, finns några företag iSzczecin området som inte har någon www sida. Ska fråga en kompis som bor där om han har lust att fråga om priser och maila bilder om du vill???
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Mr_OK.. lägg gärna ut priser, vidare är jag intresserad av postadress till firmorna också.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.