AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.126

Varifrån är BMW billigast?

JPR
Från vilket land är BMW billigast?
Jag har hört att de är billigare i belgien än tyskland, stämmer det?
Jag hade tänkt hitta en bra Z3, 1.8 el. 1.9.

Nån som kan rekommendera bra länkar att leta bil på eller nån bra annonsplats utomlands?

/JPR
Denna fråga går inte att svara på generellt. Det varierar från bil till bil. En bra site i Belgien är www.belcyber.net och www.maxipress.be.

Lycka till!

Simon
JonasB
Jag har sett uppgifter på autoo.se om att beg. BMW är billigast i Frankrike. I alla fall E-36. Vilket utrustning eller skick de är i är en annan fråga.
BMW Kungen
Jag vet bara att holländare åker till Tyskland å köper Bmw, oftast då sportigare bilar, typ M å Z:or..
Tänk även på att ska du köpa disel bil, köp den i norra tyskland för att fransmännen åker till tyskland å belgien å köper disel bilar. Och tvärt om, bensinare handlas billigast i södra.....

//Kungen
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Testa på Länk

Finns bilar från lite varstans även om Tyskland är övervägande. Framförallt så använder många BMW-handlare i Tyskland sajten. Och att köpa från en auktoriserad BMW-handlare även om man importerar har åtminstonde för mig varit en bra regel.Fast,,Sverige börjar bli ett bra land att köpa i verkar det som....Priserna börjas så sakta att hamna på bra nivåer, speciellt på E38:or men även på Z3 med de små motorerna. Förtjänsten procentuellt ökar dock med exklusiviteten på bilen enligt min erfarenhet.
Men utbudet är ju bra mycket bättre utomlands och det är ju en fördel. Men som sagt de STORA klippens tid är nog till viss del passerad.
JPR
Hej igen!
Jag var inne på den sidan och tittade och hittade en billig bil. Men sen står det efter priset att "SEK 72.281,- moms, uppförd på fakturan".
Vad betyder detta? Att moms läggs till på priset?
Vilken procentsats kan det röra sig om i så fall?
Är det sen samma importavgifter oavsett vilket land man hämtar bil i?
Ungefär hur mycket ska man lägga på priset för alla övriga avgifter?

Det blev många frågor nu....;o)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jämför lite priser i Sverige, de ligger ganska lågt nu pga beståndet och utbudet är rätt stort.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hmmmm......
Var i tyskland hos några kompisar och säger att tyskarna åker till spanien nuförtiden för att införskaffa sina beemers. Hört det från flera håll dessutom.

E30 Rulezzzz
I Tyskland vårdas ofta bilarna pedantiskt, i Spanien är det tvärtom. Visserligen en generalisering men jag är förvånad om tyskarna tycker de spanska kärrorna duger.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
tagge: Kör man en bmw, var det nu än är (hyffsad ny) så sköter man den tror jag. Sen att deras slit och släng bilar håller lägre klass kan vara en grej men inte fan köper man en bil för 4-500.000 och sen vanvårdar den? Tror det är en myt att bilar är bättre här och sämre där.

Som du sa en generalisering men går man in och fingranskar tror jag att du kan hitta hyffsat ny bmw i lika fint skick vare sig du tittar i spanien,tyskland eller sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.