|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
1400 mil , 2 glödlampor + uppsmord bakre torkare. Återkommer med svordommar om det börjar strula. Håkan |
|
|
Lyfter en gammal tråd. 2000 mils körning:Va-pump 1400kr inkl arbete,kamaxelgivare 1400kr med felsökning inkl byte. mvh |
|
|
Har ägt bilen i ett år, kört ca 3000 mil, den har till dags dato gått 20000 mil. Jag har gjort följande utöver service: Nedre yttre bakvagnsbussningarna, airbagkabel under förarstol. Detta gjordes av firman jag köpte bilen av på garantin. B Höger främre bromslang ca 200kr Höger främre ABS-givare ca 850kr Vindrutetorkarrelä ca 100kr Vindrutetorkarna började gå konstant, och efter diverse felsökning visade det sig vara oxid på kontakten vid spaken. Avhjälptes med lite 5-56. Gjort jobbet själv, därav de låga kosnaderna. Det som stundar nu är kondensorbyte. Tycker för övrigt att det är en lättmekad bil. P.L |
|
|
Ska också tillägga att det gått åt en del silikon till gummilisterna i dörrarna, då dessa har en förmåga att "knarra" när man kör över ett gupp el dyl. Har för övrigt inte haft problem med vindbrus. P.L |
|
|
Kört lite mer än 9000mil på tre år och... Bromskivor fram 1500:- Termostat 700:- ABS givare 700:- Insp. 1 1100:- "Insp. 2" 2800:- Insp. 1 1100:- O sist men inte minst....motor ras = ny motor = 3000:- självrisk ///Schumi |
|
|
Har väll kört rätt exakt 1000mil på 1 år och har gjort följande. Coilovers runtom 5000:- (en gammal orginaldämpare bak hade spruckit i fästet) initiering av regnsensor ca 300:- Nedre bakvagnsbussningarna 1000:- Hjulinställning + påkrängning av 2 däck 900:- Kamkedjesträckare 200:- Ska byta övre främre aluminiumstaget i bakvagnen eftersom kulleden börjat glappa 1550:- I detta räknar jag inte med kostnaderna för bensin, försäkring och 2st däck eftersom jag inte tycker att det hör till reparationer. Har även powerflex bussningar till framvagnen som ska dit snart 900:- Sedan har man väll lagt ner en 10000:- på facelift, m-vingen, m instegslister, lackering m.m |
|
| Glömde att den ska in på insp. 2 innom någon månad ca 4000:- | |
| Kom på att jag glömde ytterligare en sak, begagnad MK2 naviläsare 1000:- | |
|
Ser att jag skrivit ovan. Snart kört 4600 mil till, totalt 13500 mil med 523:an. 2 främre stötar 2880 kr Stabilisatorstag 709 kr Punktfläkt 150 kr Strömbrytare baklucka 500 kr 4 däck, olja, filter, tändstift på blåskontot. Fixar allt själv utom däckjobbet. Helnöjd med kärran ! Håkan |
|
|
Herregud vad pengar man tjänar på att skruva själv!! Var någon i ett tidigare inlägg som bytt kylare för ~7500:-!! Jag gav 1800:- för kylaren och jobbet var gjort på 30min+tid för luftning. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Bilen såld p.g.a så mycket reparationer att man lika gärna kan åka taxi varje dag...Tappade väl räkningen över 50.000:- i reparationer........ Måndagsex på BMW = DYRT! |
|
|
har kommit upp kring 25000kr på 2500mil, men behöver byta en hel del till byter ventil tätningar just nu och upptäckte att kolvringarna på 1:a cylindern var kassa, men det är kul att reparera |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.