|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En gång må vara hänt men fyra ggr!! I somras när jag skulle köra på färjan till Travemünde så stod en tjej längst fram i bilkön i sin lilla Polo. När personalen vinkade åt henne att köra på färjan gasade hon till rejält... och backade rätt in i en Mercedes E-klass som stod bakom henne... precis när föraren av MB:n var på väg ut för att reda ut situationen gasade hon till rejält igen... och backade in i honom igen!! Det blev en ganska hetsig diskussion dem emellan kan jag säga... Jens |
|
|
Under de år jag haft bil tycker ja inte att man sett någon bättring bland "bucklarna" , snarare har det blivit sämre..... Eftersom det är allmänt accepterat och ses som "ok" att buckla någon annans bil , "ähhh.. vadå ? det är ju bara en BIL!" , tror jag inte att det kommer bli bättre i framtiden ? Frågan är vad man skall gör åt det ? Går bara och väntar på den dag man tar en på bar gärning , då vill det till att dom har löparskorna på ! Fräckare vore förståss att inte låtsas om något alls , och sedan motionera slagträt på en sketen volvo :-) "Vadå.. det är ju bara en bil!" |
|
| Var det inte någon här på forumet som tappade besinningen efter att en tant hade slagit upp dörren i sidan på hans bil och sedan sagt den förlösande kommentaren "Vadå, den där lilla bucklan gör väl inget"? Resultatet blev hur som helst att BMW-ägaren bankade upp sin dörr stenhårt åtskilliga gånger i sidan på tantens bil och använde sedan exakt samma fromulering som tanten gjort... Så kan det gå! | |
|
"Bara en bil" - meningen fungerar inte! Den går bort. Eller meningen "Det blev ju inget på din bil heller!" Blev påbackad förra hösten av en gubbe i ny Volvo med automat. Han försökte att få mig, som var ca 30 år yngre än honom, att ta på mig skulden. Han hade inte en repa på sin dragkrok medan jag hade bakdörr och bakskärm intryckt. (Typen som klappar en på huvudet och kallar en för "Lilla vän!") *grrrr!* Kan ju säga att det var helt fel brud att ge sig på. Mkt vänligt och bestämt förklararde för honom att jag inte hade samma åsikt som honom och tänkte ringa polisen. Han blev ganska blek och det blev inte bättre än när polisen kom och den ene var en gammal polare :D Han fick dubbla självrisker och jag fick en lagad bil! :) Men det är nog tyvärr så att folk inte bryr sig. Har en bitter erfarenhet av det när min bil brann upp på garageuppfarten. Grannarna åkte förbi och saktade ner och kollade på sambon och mig som försökte släcka. Snällt eller hur!? :( |
|
|
Tycker det är lite kul det här med att man är lite noga med sin bil och hur det uppfattas av andra. Jag ex parkerar ALLTID så långt bort som möjligt när jag ska parkera gärna över två rutor, ja ni förstår vad jag menar. Det här är ju en sak som min mindre bilintresserade omgivning retar mig lite för och anmärker på "ja daniel han parkerar så och är så noga med sin bil bla bla". Det är ungefär som man anses som lite bakom flötet för att man nu råkar vara lite noga med den dyraste prylen jag köpt/äger. Skulle jag därimot gå hem till dem och sätta kökskniven i deras nyinköpta köksbord som de precis köpt till en kostnad av vad mina fyra däck kostar och sedan utbrista i ett hånskratt med kommentaren "jamen det är ju bara ett köksbord" så skulle de förmodlingen säga upp bekanskapen med mig, eller om jag skulle gå hem till min gitarrintresserade kompis och råka buckla till hans nya Fender så skulle jag få en fet smäll och även här vara portat för resten av livet. |
|
|
Jo det var snällt av dom , de kanske ville bli bjudna på kaffe och bulle så ni kunde titta på branden tillsammans ? :-) Näe.. ja vet precis vilken PANIK man får när det brinner i en bil , inte trevligt alls och särskilt inte inomhus. Att gamla människor ser det som en självklarhet att det alltid är den yngres fel , och särskilt att gubbar ser yngre tjejer som skyldiga - det känner jag väl igen. Hoppas man inte själv blir sån en vacker dag. |
|
| Om det ändå vore så väl att de hade bjudit på kaffe och bullar! Nej, så bra var det inte. Men en av dem garvade gott när tårarna rullade på mig när bärgaren hämtade min bil! :( | |
|
Jahopp... Ansluter mig till skaran som tycker att klantskallar borde ta sitt ansvar! Kom ner i tiefgaraget i förmiddags och såg att någon kört på Dodgen lite lätt... En plastmupp på kofångaren hängde på sniskan. Hur kan man köra på något utan att bry sig? Kan slå vad om min vänstra hand att marodören inte ens tittade vad det blev för skador. Nu hände inget allvarligt och jag tryckte dit plastmuppen igen så att den satt någorlunda. Med mer än 99,9% sannolikhet hade jag inte krävt personen på pengar eller liknande, men stilen och attityden stör mig gravt! Har man haft sönder något, så får (SKA!) man stå för det i mina ögon. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.