|
|
|
|---|---|
|
skulle bara glädja bmw fantaster med att jag fick chansen igår att rejsa mot en mb 320cdi och han blev nog besviken i början var jag tvungen att hålla igen pga hjulspinn men andra gången fick jag fäste och matade på till 200 då jag upptäckte att han inte hängde med för att sen bara glida vidare i 50km/h i stan ska tilläggas att min är något trimmat nu ska den trimmas lite till ,he he vill ju inte riskera att en mb kör ifrån en | |
|
Kul för dej, men att köra i 200 i stan är ganska korkat.. mvh evers |
|
|
324td?... mot en 320 cdi?, skiljer väl bara sidsådär 70hk lr nåt. låter juh troligt det där, men roligt för dig.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
näe, jag har 1.3bar ihan nu så den ligger på runt 170hkr varierar från dag till dag hur mycket jag ställer upp den är det halt ute blir det lägre laddtryck har testat med 1.7bar men då börja kopplingen slira utav he..... |
|
|
Jo iofs, men laddtrycket är juh inte det viktigaste på en diesel, utan mängde bränsle.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
bränsle finns och laddtryck för mycket till vilket känns bra problemet är fästet bara,antingen spinner den 1:an 2:an och halva trean eller så slirar kopplingen men som sagt var det blir att byta koppling snart den är bytt för ett år sen men till original så den pallar inte för så mycket |
|
|
nu har jag fått tag på ägaren till mb:n och vi rejsade igår tre gånger från 0-200 först när jag ställt ner laddtrycket till 1.1bar så låg vi exakt lika till 150km/h för att därefter få känndom om e30:ns berömda luftmotstånd fan vad han blev impad med tanke på att en 17 år gammeldiesel rastar hans nya buuuhuu merca nu skulle han beställa ett nytt chip till den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.