AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.203

Smartabs produkter?

Någon som har erfarenheter av Smartabs produkter?
Tänkte närmast på kemilalier och lackskydd.
Jag ska träffa en representant på måndag och han lär säkert prata sig torr i halsen om hur bra prylar dom har och då tänkte jag ha lite på fötterna. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Smartabs lackkonservering "Silverseal" har jag använt på både min 325a och 535a och det är riktigt bra livslängd på skyddet enligt min uppfattning.
Jag använder för övrigt bara Smartab schampo och avfettning etc.

Dom använde sig av någonting som heter "Mirror" då dom "rubbar" upp bilen innan lackkonservering och det fyller helt klart sin funktion. Literpriset på Silverseal är 1000 kr och är väl i saftigaste laget.
Uf
34
Ufo Lindeman
528iA Touring -98
Fick bilen polerad och lackbehandlad för ca 1 vecka sen med Smartabs produkter,är mycket nöjd med resultatet nu väntar jag bara på att det ska "härda" så man kan tvätta bilen igen.
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Tjena!

Jag polerar mycket me smartabs produkter!
Lite tips: Mirror Image = ett kanon bra vax, lämnar super yta
R3 = rubbing, repborttagare
Take Off = Oxidlösare
Silver Seal = lack konserverare HEJDLÖST bra!!!!!

Ett bra bas paket, funkar till alla bilar!

///M5 POWER
farsan har fått dom produkterna applicerade på sin bil, det kryper även in under dörrloster osv och skapar skydd där, mkt förträffligt när han har en E-klass merca (vill rosta under dörrlisterna) han har än ingen rost där, peppar peppar

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Patrik: Har din farsa fått detta applicerat på "AK Mobil Konsult" i Umeå? :)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
köpte flytande hårdvax idag och fungerade utmärkt, likaså polish för plast o gummi osv bra resultat!

MvH Bmw 4-ever
jag vet inte men han som gjorde detta höll till ute runt teg å de där, han som gjorde detta kallas matte

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Patrik: Då är det AK Mobil Konsult :)
Matias Levisson är det som du menar och det ligger i Öst Teg.
Matte är den som är mest kompetent på bygget. Mycket trevliga grabbar där!

Jag brukar åka upp dit på sommaren och rekonda min bil för jag är bekant med en av dom som jobbar där. Blir en repa dit i sommar kring Maj/Juni nångång för översyn av lacken.
okey, då hänger jag med, jo jag kan hålla med om att dom är jäkulst trevliga på det där stället, ska fara dit i sommar med farsans bil å göra en återbehandling så att den inte börjar att rosta ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.