AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
728

Värdering 528 touring -00

or
725
oreo
323i -85
Hej,

Vad tycker ni är ett bra pris pa foljande bil?

BMW 528 i TOURING -00, Manuell, 7800 mill

Svensksald, 1 agare, full servicebok och i fint skick
Inga sommardack medfoljer och vinterdacken som sitter pa originalfalgarna ar slitna
Bla metallic
Lader
Sportstolar
Xenonljus
Dragkrok
Elmotorvärmare
Klimatanläggning
ESP (Elektroniskt Stabili- serings Program)
Larm
Farthållare
Ädelträpanel
Sportchassi
Tonade rutor
Takrails

Innan jag helhjartat rekommenderar svarfar att kopa skulle jag vilja fa en kansla for om det pris som jag erbjudits ar bra eller inte....

//Örjan C
Ligger jag helt fel nu? men omkring 175 -185tusen

-----
Mvh
Nisse
Länk

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Privat: 165-180'
Bilfirma: 175-200'

//Marin
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
bra pris = 175'
normalpris = 195'

polaren sålde precis en importerad liknande för 185', med schyssta sommar och vinterdäck, och 11300 mil på mätaren. iofs automat, men det kanske kan ge en indikation. tyckte nog att han fick för bra betalt, men ändå.

mvh Johan
or
725
oreo
323i -85
Det ar privat och priset ar satt till 185' vilket enligt saljaren ar det han skall fa vid inbyte pa BMW (+ 7% rabatt pa bilen). Enligt e39 varderarna har ar alltsa priset litet i overkant vid en privat forsaljning. Far ta en liten extra funderare pa det alltsa, men man undrar vad BMW handlaren har tankt sig att fa for bilen efter inbyte?

//Örjan C
Bra utrustning med riktigt få mil. För den kinkige saknas navigator. Tror att ett privat pris ligger på 160-165KSEK eftersom nya sommarfälgar+däck måste köpas, samt även vinterdäck. Räknar att det kostar runt 10KSEK.

/Simon
Låter som en gammal tjänstebil, nån har kanske behållit en uppsättning alufälg med sommardäck!!?
or
725
oreo
323i -85
Sommardacken med 17" falgarna ar salda eftersom saljaren raknade med att byta in bilen. Bilen ar enligt saljaren privatagd och inte en tjanstebil.

Forsok till summering:
For att det skall vara en bra affar maste vi fa bilen med sommardack for 175'. Om vi skulle kopa bilen for 185 exkl dack ar priset inte extremt hogt men anda inte tillrackligt bra for att rekommendera bilen till nagon som ett kap. Skrik till om ni inte haller med! Tror dock inte att vi far ner bilen till de prisnivaerna da saljaren menar att han far 185' i inbyte...

//Örjan C
Syna bluffen om att han får 185 i inbyte vettja! Kommer fler bilar.
trist att behöva köpa 8 nya däck direkt..
Håller med Oreo, priset landar på ca 195KSEK när allt är klart. Finns motsvarande bilar som är mer prisvärda då anser jag, borde vara möjligt att få tag i en 525/530 01:a för de pengarna med något högre miltal iofs.

/Simon
or
725
oreo
323i -85
Simon:

Haller med om att det finns mer prisvarda bilar for 195' pa kort sikt, men eftersom svarfar behaller sina bilar lange (minst 10 ar) vill han inte kopa en bil som har gatt langre an 6-8' mil nar han koper dem. Det ar inte sa himla latt att hitta en valvardad, svensksald, kortmilad e39 direkt, men det ar val bara att se om det gar att fa ner priset pa denna eller fortsatta vanta!

//Örjan C
Har man de kraven är det bökigt att hitta lämpliga bilar sannolikt ja.

/Simon
Lura på honom en 330 Touring istället för ca 200, så gubben får ha lite skoj :-)
or
725
oreo
323i -85
Pistolas: Har forsokt men den ar for liten enligt honom...

Simon: Du skall bara veta hur bokigt det ar att forsoka hjalpa till. Hade en bil som passade i stort sett perfekt till bra pris, men eftersom han inte kunde bestamma sig ifall det var jatteviktigt att bilen hade Xenon eller inte, sa hann ngn annan fore....

//Örjan C
oreo,

inser situationen, har varit med om liknande sitsar så numera struntar jag i att ens föreslå/leta, det duger ändå aldrig...

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.