|
|
|
|---|---|
|
Om man har fått med sig alla 4 nycklaran och dom fungerar allihop, är det då någon risk att den något skumma försäljaren kan ha en egen nyckel och komma upp o ta min bil? Ett annat sätt att ställa frågan: Har varje nyckel en unik kod och bilen kan bara lära sig max 4 stycken? Rädd att bli av med bilen. /Jonnyz | |
|
Ingen fara. Åk till en BMW-verkstad. Be dem kolla i bilens dator för att se om det finns utesteånde nycklar. Om så är fallet spärras dessa i bilens dator. Kostnad ca 1000:-oavsett om det finns nycklar att spärra eller inte. Statistiken säger att de allra flesta bilar som stjäls på detta sätt blir stulna inom 3 månader. Varje nyckel har en unik kod. Jag har för mig att det kan finnas fler fungerande nycklar än 4. |
|
|
Varje bil har ett antal nycklar(tror att det tillverkas 10st totalt), gör som ovanstående säger kolla med BMW. Sen kan du ju alltid registrera bilen på någon annan ett tag(annan adress) så kan de inte få tag på den. Be även verkstaden göra en funktionskontroll av larmet inkl lutningsgivarna så att det funkar ok. vad gjorde att du tyckte bilsäljaren verkade skum? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Kostar du på dig och eftermonterar ett larm så kan du nog sova lungt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Du kan programmera larmet att bara fungera med de nycklar du har, se: Länk Dessutom kan du be verkstaden konfigurera om bilen så att larm-desarmering sker endast via fjärrkontroll och inte också med nyckel i förardörren. |
|
| Hur går det till när man spärrar en nyckel, måste man koppla upp sig mot bilen? Hur ska annars bilen känna av att en nyckel inte ska fungera längre. Någon som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.