|
|
|
|---|---|
|
Hej, har som sagt en 318is e36:a från 92. Den har börjat ha lite lustigheter för sig. När jag kör (oavsett växel eller varvtal) så kan den helt plötsligt bara börja motorbromsa av sig själv, men detta håller bara i sig ett par sekunder, sedan funkar den som vanligt igen. Det här händer bara ibland, inte med jämna mellanrum på något vis, men oftast när det börjar så bromsar den ett par sekunder, blir som vanligt, också åter sådär bromsning, osv. ett par minuter, det är olika från gång till gång. Det började plötsligt för en vecka sedan ungefär, och har varken blivit värre eller bättre. Undrar om det finns någon som har någon aning om vad som kan orsaka detta? Någon som varit med om samma sak? //Elsa | |
TobbeBMW |
Troligen något i gasmekanismen som kärvar lite, testa att smörja upp de rörliga delar du ser, vet inte om du har en wire som styr gasen på din bil, är det så så kan det vara att vajern har någon skada på ett ställe som gör att den kärvar just där, om du kör på samma växel, kommer problemet vid samma hastighet då eller?? |
|
Hej sockertoppen! Jag tror det är ändra tjuvluften som har eldat upp stiften. Eller så skulle man kunna tänka sej vatten i någon kontakt eller liknande. Annars äre gasspjällkontakten som felar. Snygg bild!!! Puss på nosen.... |
|
|
Gasspjällkontakten, låter troligt , första årsmodellerna hadde problem med dom , kom in vatten (kondens ) i dom Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Okej Krister. Tack för den infon. Är nämligen jag som fixar med bilen för tillfället!!! Vet du om det är något som brukar gå o torka upp eller är det kört om det är fukt i den??? |
|
|
Jag fick min bytt på garantin , så jag kan inte svara på det ,troligen är det en sluten kontakt , så att torka den eller att försöka täta den hjälper nog inte Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.