AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.647

Eloge till Hackefors Bil AB!

In
35
Instinct
323i Coupé -96
Som sagt, jag vill i all enkelhet utdela en eloge Hackefors Bil AB i Linköping efter en väl utförd Inspektion II med mycket god service.
Fram för trevliga BMW-mekar!

Detta är kanske inte upplagt för diskussion, men ibland behövs det lite beröm och positiv respons i hällregnet av problem och klagomål...

MVH // Instinct
Hackefors Bil är utmärkta att ha att göra med, och brukar ha rätt bra priser också. Vad fick du ge för en insp II? Synd bara att det inte finns nån BMW-åf i Linköping längre, eftersom dom bara har verkstad numera...
Instinct: Ja, det känns lite fräscht med någon som ger verkstaden beröm istället för klagomål (även om båda har sin plats på ett forum...).

Då kanske man får ta sig friheten att berömma två andra verkstäder som är rena drömmen att ha att göra med: Österberg bilservice i Mariestad och Olle Rutgersson i Henån, dom har alltid varit ytterst hjälpsamma och även prismässigt konkurrenskraftiga för att vara auktoriserade.

Mvh Elvis
In
35
Instinct
323i Coupé -96
Jakob-lkpg!

Jag gjorde en Inspektion II med alla tillägg förutom byte av kylvätska. För detta betalade jag ungefär 5900:-. Sedan tillkom kostnad för byte av bromsvätska samt för byte av fläktmotsånd på totalt 1700:-.
Utöver detta tillkom ca 3800:- för byte av en ventil i ACC:n. (Detta bekostades som tur var av min bilhandlare som ett krav från mig.)
Tillsammans blir detta mycket pengar, men i jämförelse är det bra enligt mig.
Ni som läser detta, luras inte att jämföra rakt av med ett pris ni får på telefon efter en enkel fråga. Det blir i stort sett alltid tillägg. Jag åkte ner till Linköping från Stockholm för att komma billigare undan och är övertygad om att jag lyckades även om priserna på telefonen inte skiljde sig speciellt mycket. Hackefors ställde en hel del frågor innan de gav mig ett pris medans jag i Stockholm fick ett pris på rak arm. Vissa saker görs tex varannan inspektion II osv.

Fattig men nöjd // Instinct
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.