AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
612

varför bryter mitt steg när jag kör det på 2 6:9

is
52
is
325 im 90
när jag kör ett 2kanlans steg på 2 6:9 så bryter det efter en stud och stömmen försvinner så att jag måste starta om cd. eller så ställer det sig i protect läga.....

varför......
förmodligen är det kortis i någon högtalarkabel eller så har du en trasig högtalare
Du kanske har dålig kontakt med batteriet eller jord?

Eller belastar du steget på nåt konstigt vis? Tänkte om du tex har parallellat 6x9"arna och bryggat dom på steget eller nåt sånt..

Nån högtalarkabel som tar i jord litegrann kanske?

Är du säker på att det inte är huvudenheten som "lägger av"?
is
52
is
325 im 90
steget är nästan nytt har fungerat bra innan...

6:9 är spitter nya.......

huvud enheten lägger inte av.....

6:9 ÄR BRYGGKOPPLADE...

MVH JOHAN
Om du har 2 6*9 på ett 2kanals steg, så varför bryggkoppla.. det gör ju att du belastar steget med "2ohm" ..och då kan det bra hända att steget säger ifrån.. har du testat med att koppla högtalarna till var sin kanal?

BMW - automatic smile activator
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Beror på hur du kopplat steget som.. Har du bryggkopplat högtalarna så kan de vara som så att de belastar steget för mycket.. Alltså för låg impedans på utgången.. Prova att koppla in dem på var sin kanal..

Är felet kvar kan de vara så att du har ett steg med en remote-ingång som kräver en stabil 12-voltssignal. Detta kan du avhjälpa med att du kopplar in ett relä innan ingången, relät styr du då med remotekabeln.

Kan även vara så att de har dålig jord till steget.

Om inte så bör du kanske fundera över om steget är helt friskt..
Varför inte seriekoppla dom istället för att parallellkoppla dom? Fast då spelar dom ju förståss lägre.. Kan nästan garantera att det är det som är problemet iaf!

- psst, lita inte på ovanstående... ;)
Kr
32
Krkoen
328i E46 -98
Jaaaa vilken bra ide alien.. *suck*
2 st parallell kopplade 4 ohms 6x9 ger 2 ohms impedans, kopplar vi sen det i mono ( dvs plus på ena kanalen till + på andra kanalen) "ser" steget en last på 1 ohm/kanal då bör steget var av välkänd dyr tävlingskvalitet för att orka med... så en 6x9 till vardera kanalen så blir det nog bra...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.