|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om ni har problem med era coupéer under vintern? tänker på de här med rutorna. När rutorna ska gå ner när man öppnar och så. Funkar de som de ska eller tjorvar de mycket? Ska köpa en e36:a men håller på fundera på en coupé eller en sedan så skulle vilja höra lite hur coupéerna är under vintern. De gäller alltså e36:orna | |
|
Vet inte riktigt om man ska kalla det ett problem direkt... På min bil så fryste de fast nu i vintras om det var kallare än -10, men om man hade kört ett tag, så att bilen hade hunnit bli ordentligt varm, så fungerade det igen så att rutorna åkte ner när man öppnade dörren och åkte upp när man stängde igen. Nu när det har börjat bli plusgrader igen fungerar det helt felfritt. Om man har bilen stående i garage så fungerar det säkert året om, behöver bara vara runt noll eller varmare... Det är i alla fall mina erfarenheter... m.v.h. |
|
| Även om rutorna frusit så går det fortfarande att öppna/stänga dörren. Har haft lite små strul med det i vinter men inge allvarligt, knappast så man struntar i coupen just bara för den delen | |
|
Jag kör hela vintern med z3C och parkerar i garage hemma och på jobbet, då blir det inga problem. /Henrik |
|
|
Min bil står ute över natten och jag har aldrig haft några problem med rutorna. / Joakim Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.