|
|
|
|---|---|
sad |
Undrar om det är någon skillnad mellan e30 320 och 325 topplock, om det är annorlunda förbränningsrum eller dylikt? sad |
| mindre kanaler och ventiler. | |
|
Förbränningsrummet är olika mellan dessa 2 toppar, går inte att montera en 320 topp på en 325 underdel utan att först bearbeta förbräningsrummet! Kanalerna är anningen mindre och ventilerna likaså! ///Magnus |
|
|
Kan man montera en 325topp på en 320 då ? :)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Ja, visst kan du göra det, men frbränningsrummet är större på en 2.5 topp och komp. förhållandet blir därmed lägra emd denna kombination! Och risken för sprickor i toppen på 2.5:an. Ingen större fördel alltså! ///Magnus |
|
|
Men det borde väl vara idealiskt vid turbokonvertering ?! Att sätta en 325 topp på en 320 alltså !? Iom komp.sänkningen.. Eller cyklar jag nu igen ? ;)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
| sad: lånar din tråd litte. är det samma "flänsar" på 320 som 325? kan man sätta grenrör från 325 på 320? undrar för att jag ska bygga turbogrenrör och det finns en sjuten topp ffrån en 320. så jag undrar om det är samma bullthål på toppen? | |
|
bultdelning o sånt är samma mellan topparna, det som skiljer är storlek på kanaler /Per |
|
sad |
Men en portad 323 topp skulle det funka på en 325 eller? sad |
|
Ja, om du bearbetar förbränningsrummet efter 2.5liters kolvarna, dom ser lite speciella ut och behöver utrymme som inte finns på en 2.3 liters topp! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.