|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! är ny här, heter Zeus Larsson. Och JA, mitt riktiga namn är Zeus... bara så vi får d ur världen... ;) Jag ska ev köpa en 325 -92:a den har gått ca 14 000 mil enligt mätarn. Import vet ej vilket år men gissar att d är nyligen. typ 2002 eller 2003. Killen som har bilen nu står som enda ägaren och han har bytt motor o låda samt allt invändigt... instrumentpanel, mattor, tak, stolar. m.m. så den är mkt fin invändigt. Motorn låter bra, föutom ett tickande ljud från ventilerna som dök upp bara för nån minut. vet att det är hydraliska ventiler och dem ställer väl in sig? så var d på en calibra jag hade (förlåt om jag svor nu ;) ). Annars sitter det M3 spiler fram o bak. Vinge. 16" fälg med sommar däck. Vinterdäck på org fälg. Bilen e på gotland (jag bor där/här oxå...) dvs att d borde inte va så mkt rost. och priset är på 55 000. låter allt det här ok? jag vet inte riktigt vad den här modellen ligger i för värde. tack på förhand! //Zeus | |
|
Hej Zeus och välkommen hit! Jag tycker att det låter lite suspekt med en bil där motorn och lådan har behövts bytas ut efter bara 14 000 mil - en sådan kraftöverföring går normalt sett dubbelt så långt utan problem. Priset är cirka 10-15 000:- för högt, är min uppfattning. Jag tycker att du ska läsa genom begagnatguiden här på siten, samt hela den omfattande Importguiden, där kan du få många goda råd om hur man kan kontrollera en bils dokumentation och historik! Sist men inte minst vill jag rekomendera en sökning under "Sök inlägg", så kommer du hitta MASSOR med nyttig information, både om importbilar, värderingar och just om E36 325i! PS. Vilket coolt namn! Hoppas du använder det på samma sätt som Samuel L Jacksons rollkaraktär i Die Hard 3: "My name is Zeus, like the greek god. If you mess with me, I'll shove a lightning bolt up your ass!" DS. :-) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Om jag vore du,så skulle jag leta efter en annan bil. Låter inte så bra i mina öron men,men man vet ju aldrig.......hmm "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
glömde skriva anledningen till varför han bytte motor o låda... han hade en krockad innan, därför han har bytt allt i bilen oxå... den krockade var mkt fräschare i både motor och låda samt invändigt... därför den gåt så lite oxå. den krockade hade stått i några år... |
|
|
Har han bra historik på båda bilarna,så kan det väl vara okej om jobbet är bra gjort. Men priset tycker jag forfarande är högt,precis som Kalle säger. Dom flesta E36:or är övervärderade,helst tidiga 325:or. Du har inte skrivit vad det är för utrusting i den heller? Som ex. så köpte en jobbar kompis en 328 -95 för ett tag sen hade gått ganska långt 18 000 mil om jag inte minns fel. Men den var väl servad och kollad både av BMW i Sverige + att han kollade upp historiken i Tyskland själv. Och den var mycket väl utrustad med skinn sportstolar,klima,m.m + även M3 paket runt om från fabrik. Han fick betala 67 000:- för vilket jag tycker är helt ok,så det finns mer prisvärda bilar där ute bland alla begagnade. Det är bara att ha tålamod och kolla på fler bilar än en,och pruta förstås =) "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
det är el hissar, el lucka, el speglar. vanliga tyg säten. lilla datorn tror jag. Killen som har bilen är mkt kunnig och vet vad han gör. Han är väldigt nogran och vill att allt ska fungera som det ska. Alla oljor e bytta samt packningar. allting känns väldigt bra, killen som säljer gav ett väldigt posetivt intryck. (Har även kollat upp bil & ägare med polisens register... utan anmärkning.) Bilen har som sagt rullat 14000 mil enligt mätaren, vilket man kanske inte ska lita allt för mkt på... men om d stämmer så är d väldigt lite. Och bilen är som sagt på gotland, ska jag ut o åka i sverige o leta bil så kommer det att kosta en del till. Bilar som säljs på gotland kostar i regel 5-10000 mer än resten av sverige för att vi inte har nån salt på vägarna. ____________________________ Länk spray.se/zeusl ---------------------------- |
|
|
Men frågan är varför hela inredning osv är bytt ? jag har en -93a som har gått 17000 mil, och den är kanonfräsh, och för att göra sig besväret att byta ut så omfattande delar som är gjort på din, betyder inte det att det måste varit ganska så skabbigt ? och det borde det inte vara efter 14000.. Den kanske har råkat ut för en hel del ? Servicebok ? om han har bytt halva bilen, så kanske man ska kika extra noga på om serviceboken oxå verkligen hör till bilen.. Om du ringer vägverkets talsvar på 077-1141516 så får du reda på när den togs i trafik i sverige. I mina öron låter det som någon som köpt riktigt billigt i tyskland, för att göra i säljbart och sälja.. men jag har säkert fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.