AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
411

Problem E36

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har problem med min ena spolare till rutan, när jag spolar så kommer det i den högra men ej i den vi förarplatsen. Jag tog loss slangen och spolade och då kom det sedan tog jag en nål och försökte göra rent i munstycket.. men ändå samma problem. Ska man ta loss munstycket helt och plocka isär (om det går)??
Tacksam för svar..:)
Bmw Maffian
Hejsan!

Har hafft samma problem med min rackare.....suck en jävligt jobbig historia faktiskt...men men om du fortsätter att rengöra så plocka bort dom dära filtrena under sprutarna, ser ut ungefär som ett litet bränsle filter, funkar det inte då, prova med att byta ut slangarna och sen munstyckena...det funkar men det e tidskrävande...höll själv på en hel sommar och som du själv vet så blir man ju tokig på det dära...hoppas du grejar det och inte har sönder lika mycket saker som jag hadde i garaget...*hehe*

Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän....
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Dom där filtrena är eg backventiler. Dom kan krångla. På min vara ena igensatt och var helt omöjligt att blåsa rent. Ett nytt kostar inte många kronor. Eftersom du får vätska till ena sidan så sitter ju problemed vid jusst dessa ventiler och slangarna därikring. Ta bort ventilerna och kolla om det går att blåsa igenom dem. Ena ventilen är till vanliga spolarvätskan och den andra till dundermedlet. Om ventilen är täppt åt ena hållet så kommer det ingen vätska dit. Visst är det så att dunderkuren funkar? Om den inte gör det så är det inte någon ventil det är fel på, utan då är det antagligen munnstycket eller slangen som går tilll det.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tack för svaren, det visade sig att det var backventilen som behövde bytas.. så nu ser jag vägen igen...:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.