|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Har använt sökfunktionen men inte riktigt hittat det jag söker. Vill veta om 745 motorn (frånE21, eller vad den nu heter), massar i en E28 535. Passar motorfästena? Passar kontakten till säkringsdosan? Annat att tänka på? -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- | |
|
E23 är modellen du tänker på. 745 motorn är nästan samma motor. Använder man fästen från E-28 så får man bygga om högra motorfästet för att kunna dra rör till turbon. Samt ska man vara tvungen att massera torpedväggen litegrann nertill på passagerarsidan. Om insprutning och tändning från E-23 passar rakt av kan jag inte svara på, det har dock diskuterats på forumet. E-28'ans system går att använda med hjälp av viss modifiering. /Nisse Sugmotorer suger |
|
|
//Ultim8 Jag har inte behövt massera min torpedvägg, men ett nytt motorfäste på turbosidan blev de allt... /Daniel |
|
|
Nu blev jag nyfiken. Hur stor modifiering av E28:ans system krävdes? Jag tänker inte lägga i nåt annat i min M535i, men jag blev väldigt nyfiken. Kanske skulle köpa en skabbigare M535i och hinka i en turbomaskin. =D MVH Morgan. Länk |
|
|
Ett problemet är att 535 tändning är lite för aggresiv. Den kan nämligen spika med orginaltändningen. Vissa på forumet håller på och spekulerar i hur man kan koppla in boxar och system från E23. Går det är ju ett av det skadligare problemen ur världen. /Nisse Sugmotorer suger |
|
| jag vet inte riktigt hur det är kopplad på min bil men jag kör med e23:ans boxarna! (sprut och tädning alltså) | |
| Du bör använda boxarna från en 745:a samt motorkabelstam. Är mycket enkelt att byta ut motorstammen och boxar på E28. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.