|
|
|
|---|---|
|
...enligt BMW (vin decoder) är den tillverkad 96/07 och Bilregistret vet inte? Vad håller bilregistret på med egentligen? Det är nämligen så att på reg.beviset står inte årsmodellen? Jag kontaktade de angående detta och de säger att det är inte längre krav på att årsmodell ska stå med i reg.beviset! Vad är det som händer egentligen? Då kan man ange vad som helst då och lura folk!? Jag vet att vissa bilar som tillverkades sent på året kan gå räknas som ett årsmodell nyare eller om den registrerades första gången väldigt sent eller i januari. Det enda som bilregistret kunde säga, vara tt bilen registrerades för första gången i september 96 i det land som bil befann sig då, men de kan inte sätta årsmodell på bilen? Vad tror ni att den bilen är? 96 eller 97? | |
|
Man brukar väl säga att gränsen går vid de bilar som börjar tillverkas efter tyskarnas industrisemester och då brukar det handla om månad 08...!? Så svaret blir en 96:a! Iofs en väldigt sen sådan, som kan vara precis i gränsen (kanske en enda dag) mellan årsmodellerna men ändå... Om du går till BMW med chassinummret eller hittar lappen som brukar finnas instoppad under passagerarsätet eller under baksätet, kan du se exakt vilken dag som bilen är tillverkad. BMW brukar ibland ta en liten slant för besväret att kolla upp bilen via chassinummer, men då får du även en lista på fabriksmonterad utrustning för den aktuella bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
I Tyskland brukar årsmodellerna byta vid semestertid i fabriken. Men min bil är tillverkad 1995/07 och skall vara den åttonde med årsmodell 1996. Min har "VIN GF46308", alltså har första E34 530T 1996 VIN GF46301. Allt enligt Bilprovningen när jag importerade min 1999. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Har för mig att BMW alltid har ny årsmodell på de bilar som tillverkas från och med 1 sept. På e39 är det enkelt att kolla, har bilen sidoairbag är det högst sannolikt en 97:a iofs fanns det som tillval på 96orna men är mycket ovanligt. /Simon |
|
| Jag tror simon_en har rätt min är uttagen 98/08 och klassas som en -98. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.