AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.126

E32.Smakfråga: Byte till ljusa skinnstolar med övr. inredningen mörk?

Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Har hittat elstolar fram med minne samt elbaksäte i ljust skinn och undrar om någon gjort liknande byte innan? Alltså med den övriga inredningen "mörk"...

Är det möjligt att sätta in ett elbaksäte i en "kort" modell ?

Bilen är en 730i från -88 importerad samma år.
Är det fördraget någon el?
Ras.mus
Är säkert MYCKET smakfullt!!

Jag har själv satt in mörka mittenpartier i dörrsidorna på en bil med beige inredning och det blev himla snyggt. Nu hade denna bil även svart instrumentbräda så det smälte ihop fint!

Skulle själv vilja ha tag i beige säten till min 735:a fast då helst i tyg eller plysch... Har ingen AC så det blir lite svettigt på sommaren nämligen!

el-stolar bak har jag däremot inte en susning om!
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
Multicar M26 4x4 -96
Var och tittade på inredningen igår, dessvärre hade någon tagit båda armstöden fram och lyckats förstöra ena "ryggen" på framstolen. Mittarmstöd bak saknades också så jag vet inte riktigt...

Hade ju varit kul med elbaksäte iofs, ingen som har gjort någon sådan installation?
Ras.mus
Hur mycket ska de ha för sätena? Är det ett kap kanske det är aktuellt i alla fall, annars kanske du ska hitta ett annat set så får du ju paketpris på det istället.. Dyrare att bara köpa en rygg eller mittarmstöd akn jag tänka mig..
Inredning ev. till Ras.mus?
Länk
Vet att han släpper dem till ett bra pris om de finns kvar!
Ras.mus
Jag har svarta skinnstolar just nu. Skulle i så fall vilja komma över ett gäng i beige tyg, helst med el-värme men el-justering kvittar.
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
Multicar M26 4x4 -96
Fann att anledningen till att armstöden fram saknades är att de nya kostar 2610:- styck, jag vågade sedan inte fråga vad ett mittarmstöd kostade...
Nackdelen är att skrotar sällan har sådana delar lösa =(

Yoko; Tack för mailet, blev snyggt det där med kromlisterna, skall skramla själv så får vi se vad det blir av det.
Du råkar inte veta om det är säten av "buffeläder" som han säljer?
Hej, nej det är beige (sand) färgade tyg, plysch.
tror det blev fel länk igår
Länk
Ras.mus
Ja, man får kanske ta och ringa honom och be om ett set bilder! Du känner kanske honom? Alltså, har varit och tittat på inredningen? I så fall, hur är skicket? "mycket fint skick" kan betyda allt ifrån nyskick till "håller ihop med tejp" nuförtiden ju...
Ras.mus
Och vet du om det är med stolar eller ej? Eller kanske bara stol-klädsel?
Ras.mus, jag ringde honom och vad jag förstod så var det bara stolar och baksäte, inget mer. Du kanske vill sälja din skinnklädsel till ett rimligt pris?
Ras.mus
Tja, är det beige i fint skick så kan du få det billigt om du vill. Det är ju inte i nyskick men helt ok tycker jag.

Jaja, får väl ta och ringa honom i veckan som kommer... Fast det är ju en bit upp till småland för oss skåningar! haha
Ja, det är ju en bit att köra. Får du bilder och du vill slå till så kan vi ju kanske fixa till transporten på något sätt.

/johan
Ras.mus
Jaså, du bor i närheten du med? Då vet du kanske vad det är för säte? komfort/sport/normal, el/manuell, värme/ejvärme osv..
Nej, jag kommer inte ihåg nu. Jag ringde honom och jag tror att det var manuella med värme, plysch har jag för mig. Han var nog beredd att lämna dem för 5-600:-. Jag bor i Mölndal ca: 15 mil ifrån.
Mejla mig om han har kvar dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.