|
|
|
|---|---|
|
Detta har varit uppe i litet olika tradar tidigare, men jag tankte testa igen for att se om jag glomt att tanka pa nagot i detta specifika fall: Sag att jag monterar en AC Schnitzer uppdatering pa min kommande 530d. Effekten gar da upp 17% till 255hk och vridet upp 10% till 550NM. 1. Om jag forstatt reglerna ratt kraver en effektokning under +20% effekt och +10% vrid inte att bilen behover registreringsbesiktas igen. Stammer detta? 2. Om jag ger forsakringsbolaget uppgifterna om effektokningen sa klassar de upp bilen en premieklass for trafikforsakringen pga den okade effekten och frantar sig ansvaret for Maskinskadeforsakringen pga bilen nu frangar standardutforandet. Jag fragade inte om vagnskadegarantin galler som vanligt i fortsattningen, men det borde den val gora nar effektuppgifterna ar korrekta? 3. ACS ger en 3 arig / 10000 mil garanti pa drivlina (motor + vaxellada + bakaxeln) vilket ar battre en nybilsgarantin och ngt samre an maskinskadan. Detta borde nog kunna ersatta forluster av garanti och Maskinskadeforsakring tycker jag. 4. Chippning ar olagligt och om boxen upptacks vid besiktning kan det val leda till att jag far ta bort boxen for att aterstalla bilen till originalskick. Nagot varre kan det val inte bli, eller? Vilka problem kan dyka upp som jag inte tankt pa? //Örjan C | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.