AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.410

måste fönsterhissarna "fungera"?

Har en liten fråga, då man har bilen heltonad och känner inte för att kasta bort ca 1000:- för att farbor blå inte tycker om det när framrutorna är "lite" svarta (inte heller besktingen) men då polisen är ganska hårda mot alla bilar i våran stad nu i veckan/veckorna som kommer undrar jag om fönsterhissaran måste fungera? jag har nu satt in en strömbrytare så om polisen stoppar mej så ska ja köra ner rutorna och sedan typ skylla på glapp så dom inte kan se att det är tonat, då kommer min fråga. måste verkligen fönsterhissarna fungera, det är väl inget som kan vara trafikfarligt heller liknande? så man inte åker på böter för en sådan sak. heller vad besiktingnen säger om det?
nån som vet?
lite konstig fråga men vadå? =)

Mvh
Rasmus
Länk
Läs det Jesperado skriver.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Måste bara nämna en lustig sak, min granne arbetar på besiktningen, och de fick engång in en bilägare som hade vevat ner sina "tonade" rutor och stoppat dit plexiglas över vem, alltså skurit ut så de passar precis! Dock syntes det att det var plexi, och inte blev det bättre av att de trilla ur och ner på golvet mitt under besiktningen ;)

Men tyvärr vad jag vet så får inte rutorna vara tonade även om de är nervevade, för jag misstänker att de på nåt sätt vill se hur rutorna ser ut, ev. måste säkert hissarna funka!

Dock "kan" man komma igenom besiktningen om man har proffstonat bilen med ljusfilm samt skurit bort kanterna så att de inte syns! Vet flera som klarat sig igenom SBP på det viset!

//Mvh Simon
Jag har "proffstonat" på bilen men jag tror jag har lite för mörkt för att det ändå ska gå igenom, dom är så förbannat nograna varenda gång jag är inne med en bil än om tex farsan åker in! jävla stad! men varför måste hissarna funka? det är ju knappst nåt med trafiksäkherten heller nåt, för hur funkar det med en cab osv. jag ska prova jarfall, tar gärna en anmärkning isåfall på att fönsterhissarna inte funkar än att tona om....
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det finns inget krav på att fönsterhissarna ska fungera.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

jesperado, är du säker på det? skulle kännas så otroligt skönt att säga det till polisen om dom stoppar en och kunda säga att det vill jag se på papper innan jag kan få upp dom och dom kan ge mej böter. älskar bara att se när polisen får fel, har lycktas två gånger och misslyckts en, då kostade det 400:- =)

Mvh
Rasmus
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är jag helt säker på. Jag är lika säker på att du kan få böter utan att polisen hissar upp rutorna!

Jeppe

va fan, varför kan ja få böter för det då? kan ju vara "glapp" =) då rutorna försvinner helt så kan dom inte se toningen på dom ju...

mvh
Rasmus
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Man ser nästan alltid rutan i dörren om man tittar mellan listerna. Finns det en ruta ingår det i en flygande inspektion att kontrollera denna. Går den inte att kontrollera kan du få ett föreläggande om kontrollbesiktning på grund av att kontrollen inte är utförd...

Jeppe

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jesperado: Min granne som arbetar på Sbp sa att om nån t.ex tagit bort sina rutor så kan de inte göra nåt? för det är inte olagligt? vet du om det stämmer?

//Mvh Simon
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är stor skillnad på att plocka bort rutorna och att hissa ner dem i dörren...

Jeppe har svarat på detta i tidigare trådar och om jag inte minns fel, kan varken bilprovningen eller polisen anmärka på att rutorna är för mörka om de inte är monterade på bilen...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Paap Reeder
Hej!

Fattar inte detta med rutorna uppe eller nere eller inte alls??
Vad är problemet?
Man köper väl inte en Bimmer och tar ur rutorna??? och sätter dit plexiglas?
MVH /// Paap R
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det krävs inga rutor på en bil, bortsett från vindrutan. Demonterar man de svarta rutorna kan man således inte få någon anmärkning på dem heller...

Jeppe

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Okej, undrade bara, för vem fan ids göra det?? hehe :)

Paap Reeder: Han hade inte tagit bort de vanliga rutorna, de var nervevade under plexiglas rutorna

//Mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.