|
|
|
|---|---|
Dark Rider |
Jag såg den här bilen å undrar om de krävs mycke erfarenhet eller pengar å få den funktionsduglig igen..så vad tror ni? Bil´n min: Länk |
Dark Rider |
Oj glömde länken : Länk Bil´n min: Länk |
|
Svårt att avgöra med bara en bild, men av det man ser så lär ju materialkostanden gå upp till ca 30-40kkr. Kan mycket väl bli dyrare än så. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Oj..Såg att den är mosad bak också.. Blir mycket $$ innan den där ser fin ut igen.. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Med tanke på priset han satt (30.000 kr) så är det nog inte bara att byta lite plåt... Motor, låda, framvagn, airbags, huv, skärmar, lyktor, grill, kylare, stötfångare etc etc. Räkna med att det kostar så pass så att du nästan kan köpa en likadan fast okrockad. | |
TobbeBMW |
Om inte annat så kommer den bli svårsåld för dej i sin tur, då inte många vill köpa en bil som har varit så smälld. Efter bilderna att döma så måste ju hela fronten, båda skärmarna samt, hela framvagnen, motor o låda bytas till att börja med, sedan misstänker jag att du åker på en del rikt också, lär nog gå lös på runt 80-90k (med motor) lägg då till dom minst 30k som han ska ha för bilen så har du ett ganska "gutt" pris för en sån bil som sedan troligen inte går att sälja. |
| Lustigt att inte ha en sådan ny bil helförsäkrad? Eller kan personen ha köpt ut den från ett försäkringsbolag? | |
|
Enda vettiga man kan göra med bilen är väl att sälja den i delar, borde inte vara så svårt att få tillbaka pengarna med det miltalet. If it don´t run, crome it!! |
|
| Ska man sälja motorn, lådan, dämpare, inredning och fälgar och annat som ger mycket pengar krävs det ju att dom är hela... det där ser ut som en rejäl smäll, har svårt att tänka mej att, bakvagn, kardan, låda dämpare och motor är i bra skick... men det är ju nästan omöjligt att säga när man inte har sett den i verkligheten. Jag tycker du ska åka och titta på vraket för att se om det går att fixa den till rimliga pengar. Kan man göra jobbet själv så lönar sej det nästan alltid. Det som gör att det bil dyrt är ju arbetstiden... | |
|
Bilen är säkert bedömd som för dyr att laga av försäkringsbolaget (ram-sned el dyl.) och ägaren har fått ersättning ekonomiskt istället. Sedan har någon köpt bilen av försäkringsbolaget i sin tur (bildemonteringsfirma tex). /JL |
|
|
Notera att bilen står på en bilskrot. Varför hamnar en bil där? Jo för att försäkringbolaget räknat ut att de blir billigare att lösa ut bilen än att reparera. Om den bilen skall repareras till skick som "ny" så lär de kostar 100-120 kkr. En lågmilad 320 -01 ligger väl kring 180 kkr i marknadsvärde. En variant är ju om man känner någon som jobbar på en bilrikt, så de kan rikta den för en hyfsad summa, och sen bara köpa plåten från bmw. Att sen motorn är på väg in i coupen och att hela drivlinan troligtvis tagit storstryk är de som kostar lovor. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Den behöver ju inte va så skadad, smällen ser ut o ha tagit högt.. ///FrIIk |
|
Dark Rider |
njo håller nog nästan med friik där men som ni andra påpekat kan de nog bli en dyr bil till slut..jaja få väl ringa å höra å sen flyga å kolla om de låter intressant! Bil´n min: Länk |
|
Jo! dyrt blir det om man inte känner nån som kan göra det, eller är händig själv, och har utr, som krävs. Bmw verkstad skulle nog ta 70-90 lök bara för jobbet! En gubbe som går heltid 1½ vecka och fixar bilen.. och sen tillkommer ju delarna.Förutsatt att det inte finns några överraskningar under huv o bil. ///FrIIk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.