AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.590

vart köpa detta grenrör ? (turbo)

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
hallå.

jag hittade en bild på ett turbogrenrör från någon tysk trimmfirma någongång för länge sen...
och nu undrar jag om någon skulle kunna veta vart man kan få tag på ett liknande. eller om någon duktig person kanske skulle kunna göra ett liknande? till en M20 motor i en 5-serie (e34)

här är en bild.
Länk

jag vet att modellen av grenrör inte brukar vara så uppskattad men jag envisas med att det är en sådan jag vill ha.

/Richard
kontakta ärtan ist, han kan göra bra mkt finare rör än det där? usch

---
WWW.JK-RACING.SE
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
jaha..

tack men nu ville jag ju just ha ett sådant rör... de där me pulssplit å sånt tjafs.. nä.. de ska va rent, rakt å snyggt...

men tack ändå...

/Richard
bygg om org röret då? annars kan han ju bygga ett lite efter dina önskemål skulle ja tro

---
WWW.JK-RACING.SE
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>Richard-Lundqvist.

Låt oss säga att du nu hittar ett sånt där grenrör som du promt vill ha...... Vad tror du det kostar?!
Förmodligen inte särskilt billigt kan jag säga.....
Sen är det förmodligen inte en hälften så effektivft som ett "BMWAndreas" grenrör.

Säg nu att det gutna sunkgrenröret och Andreas fina custom grenrör kostar lika mycket, vilket väljer du då?!

(Är det sen så att du tycker du det där grenröret är "snyggare" än ett custom gjort grenrör så är du förmodligen ganska ensam om det)

Men men.... smaken är ju som sagt som baken.
Jag kan bara ge dig ett tipps. Låt inte din "dåliga smak" gå före när det gäller att välja vilket grenrör du ska ha.

Sen kan det vara bra ibland att lyssna på dom som vet hur saker och ting "ska" se ut.

MVH. /Bonje

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
(Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30)
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Det där är AA:s (Activeautowerke)grenrör...dom ligger i Florida...Stylingkompaniet är i.o.f.s åf för dessa i Sverige ring dit o prata med Andreas.Men jag skulle nog ta kontakt med Andreas som dom ovan säjer då får ett fint.

/Robban
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
hehe... man tackar för feedbacken,

jag visste att alla hatar dom där grenrören, förstår inte varför. att dom inte är lika effektiva är ju kanske ett faktum, alla rör ska väll vara lika långa och så till en bra kollektor eller hur det nu är.
men då tycker jag att den här varianten borde vara riktigt billig (eftersom ingen tycker om den).

>robban: tack, bra att du visste vad det var för märke, jag ska ringa stylingkompaniet och höra.

/Richard

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
dom dära rören är ju alldrig lika långa!!! tänk tig avgaser från cylinder 1 å 6. Har dom lika lång avgasväg att gå???
Och ett gjutjärns grenrör är inte så kul då det börjar spricka. Om du nu absolut ska ha ett som liknar det där så är det ju inte så himla svårt att snickra ihop ett eget. men jag skulle då aldrig sätta dit ett sånt, finns inte en risk..

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Om jag fick det så skulle jag nog inte ens ta emot det.
Visa användare
1.114
Bonje
När du har ringt och frågat, skulle det vara kul att höra vad det kostar.

Sen om du nu köper ett sånt där..... Då behöver du ju inte bekymra dig om att fråga någonting här, om du förväntar dig att få någe svar....

Ne..... skojar bara! ;-)

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Du kan kontakta mig, jag kan tillverka ett sådant åt dig om du vill...

I papier mâché

hahahahhaahhahaha
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Jag tycker ni är elaka mot honom !!
En seriös fråga kräver ett seriöst svar (om man själv är seriös nog att svara)... sen kan det lirkas fram och tillbaka om det är ett bra grenrör eller inte..

Men han ställde en schysst fråga och därför tycker jag man kan behandla honom med ett seriöst svar !

//Mulle Moral ;)

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Visa användare
1.114
Bonje
>respirator.

Om du läser så ser du att robban redan har svarat på hans fråga. Ett mer utförligt svar får man leta efter.

Inte tycker jag att någon har varit elak heller! Det hoppas jag inte att inte Richard heller tycker.... För det är nog inte meningen.

Självklart måste var och en få säga vad dom tycker.....Jag tycker det är juste att avråda någon att köpa "fel" saker. Vad tycker du?
Sen måste man väl kunna skämta lite med varandra.... eller?!

Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Elak kanske var ett fel valt ord, men jag tyckte ordbajsandet gick över till sarkastiskt påhopp om att han hade valt grejor som var/är "skit".. men jag ber om ursäkt om jag tog i allt för mycket ville bara vara Bror Duktig och inte låta killen få en massa skit för att han hade en liten fråga..

Självklart ska man skämta me varann.. eller vad är roligare än en tub med gaaaas ;)=

Än en gång sorry om jag tog i... ville bara vara lite schnäll ;)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
ky
148
kysr
E30 M336T
E46 M3 KSR
som sagt, det ar AA grenror, jag har fragat AA om priset nagra manader sen....

1500$

LOL, i min asikt ej vart dem pengarna

Mvh/ keyser

"It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch"
å jäklar d va inte billigt du!

---
WWW.JK-RACING.SE
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Jag har byggt ett grenrör till min och använt AA:s som bild, och är inte helt nöjd med det dessutom har jag M50 motor o då påverkar denna design storleken på val av agg, dessutom är detta rätt fult...men mitt nya grenrör har Jesper w byggt, jag kolla med Andreas oxå självklart och han hade då inte nån jigg för M50
utan enbart för M20....

//Robban
PSRacing
Hur vet alla här vilket grenrör som är bäst egentligen? Har ni provat er fram eller räknat på längden på rör och kollektor?

MVH Patrick
ky
148
kysr
E30 M336T
E46 M3 KSR
sjalvklart inte,
jag sager inte att det ar dumt att anvanda sant grenror,
det ar helt okey, men jag vill ha min turbo uppe, sa den syns :)

Mvh/ keyser

"It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.