AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

Problem med vinande bakaxel

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hejsan! Jag har en diffklump med 25% spärr som viner lite irriterande...speciellt när jag släpper gasen..
Nån som har nån erfarenhet av det?...kan det vara nåt lager eller är det så illa så dreven är dåliga?
Nån som känner till nån bakaxel-"pulare" i Mälardalen??

:0)
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Är inte det lite av en standard på E30? Kan bli lite bättre av ett oljebyte men det är inget att oroa sig för om det bara viner litegrann..

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Tjenare, jag vill bara berätta att jag hade ett vinande ljud i min bakaxel på en 320 -88.
Det ökade hela tiden, så jag plockade isär hela klumpen och tog ut diffpaketet, det visade sig att det vart spräckt!!!!
Jag hade en jävla tur som inte fick haveri i farten!!!
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Hmm....E30 är ju lite nyare än E21orna men även hos oss finns det missljudet "oftast"!?....Jag har haft min E21a sen 16000 mil....på de 3 år jag har haft den och kört ytterligare 5000 mil. Ljudet fanns när jag köpte henne och det har inte tilltagit trots blyfot och trimning.
Jag har hört att bakaxlarna vanligtvis klarar över 30000 mil trots att det viner i klumpen. Nästan lite som en X-wing =)
Jag tror att du blir förvarnad av oljud lång tid innan något går sönder.

Riwa
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Det verkar som det viner mer eller mindre i dom flesta E30-bimmers..! :0) Nåväl,jag tror ju inte att det bara rasar närsomhelst.. det är juh långt till våren så jag har gott om tid att ta ner klumpen och kika om jag kan byta nåt lager eller så..

7900rpm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.