AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
813

trälister. köpa nya, eller göra själv?

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Är less på mina ljusa trälister i bilen. har funderat på att ta loss och slipa och lacka om dem. men nu hittade jag dessa på blocket.
Länk
så jag tänkte fråga.
Är detta ett rimligt pris för dessa lister?
Är det någon som har slipat och lackat om sina trälister? isf. bilder på resultat vore trevligt att se!

MVH Martin
Ras.mus
Väldigt rimligt pris skulle jag tro! Har för mig att bara en liten träbit kostar dryga tusingen på bmw!! ett helt set går på typ 10-15000! snuskigt för lite metall och ytterst lite trä... Men jag kan ju ha fel men..

Jag har slipat ner mina och lackat dem. Det blev hyfsat bra faktiskt, otroligt mycket bättre än innan iaf! Har inga bilder dock men hade jag varit du hade jag satsat på dem i annonsen!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag tycker det var pinsamt dyrt , de där är inte i bra skick om de är 15 år gamla.

eller tror ni säljaren har lämnat in dom på lackfirma innan han säljer dom ? :-)

Jag hade mattat ner mina med ett 320 korns papper och sedan lämnat för klarlack hos någon som kan göra det lite "snabbt och billigt" , eller jag har redan gjort det men inte orkat tjata på lackeraren att ge dom en dusch.

Ras.mus
Wadel: vad tycker du är ett lämpligt pris för det här kitet då? Funderar själv på att köpa något begagnat kit trälister i den mörka färgen...
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ja en femhundring , inte mer.

Det låter kanske snålt , MEN när man ser hur sådana listpaket är tillgängliga på skrotar/demonteringar så vill man absolut inte betala mer för det dräller av bilar där man kan rycka loss det där list-kitet till inga pengar alls.

Iblanbd har jag sett listkit på demonteringsobjekt som har 2-färgat trä eller den med snyggt halsmärkt träd och insprängda ljusare raka "stripes" i träet , det är riktigt snyggt , tror det är sk. "individual"
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har slipat och betsat mina i en mörk mahogny-färg. Blev mycket nöjd med resultatet och det tog inte lång tid heller.
Swunge: Skickar några bilder till dig. Lite dålig kvalite , men du får en uppfattning iaf...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Ras.mus
Okej, där ser man... Har själv varit på ett par skrotar och aldrig hittat ett kit som ser värdigt en droppe svett att plocka loss... men jag har väl haft otur då! Du kan ha rätt.

Får väl hålla koll på skrotarna i närheten och sticka dit o plocka!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Finns ett svinsnyggt på karstorp just nu , mörk bakgrund och ljusare trä infasat i det mörka , riktigt snyggt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.