AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
747

Aktuella priskrig på bensin ?

Ja, tänkte höra om ni känner till några ställen där det pågår priskrig just nu ? Förra året lyckades jag utnyttja detta i Blekinge och i Ystad och nu är det dags att köra från Stockholm-Skåne till påsk så det är dags att börja kolla upp var man ska tanka nånstans :-)
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
På en resa mellan Kalmar och Göteborg i söndags tankade jag på Q8 i Bor. Tyckte summan verkade väl låg, döm om min förvåning när jag räknade ut att soppan hade kostat 8,44 kr/l! Verkar som dom hade matat in dieselpriset i maskinen.. Lär väl vara fixat vid det här laget, men man vet ju aldrig...

/Johannes
I början av mars var bensinen ca. 1 - 1,50 kr billigare i Ystad än normala prisnivån.
Verkar som om "priskriget" fortfarande håller på där.

Någon som varit där sista veckan kanske vet mer?

Kör du med ett STOOOORT påskägg under gaspedalen kanske du klarar dig på en tankning mellan huvudstaden och Ystad :-DD
goobledigook - När jag tar E4'an hela vägen klarar jag mig precis på en tank Stockholm-Trelleborg, dock räcker det inte ända fram om man kör kustvägen längs med Småland o Blekinge. Då brukar jag få stanna till i Blekinge pga det något ojämnare tempot i trafiken och den lite längre sträckan. Tänkte ta E4'an ner o sen ta en avstickare till Ystad o tanka fullt inför resan tillbaka mot Stockholm :-)

Varför kan ingen starta priskrig i Stockholm ? ;-)
bmw320i: bra förbrukning på respiratorn, det är väl bara 60 liter i den tanken eller?

Det finns ju en mack längs med kustvägen i Blekinge, vid Mörrum, som tidigare haft något slags eget priskrig
Kanske han fortfarande håller på?

Du får väl lobba lite för att få igång ett priskrig i Sthlm ;-)
goobledigook: strax under 0,8/milen när man följer tempot, dvs 120-130km/h på E4'an, ca 70 mil.. Har inte riktigt koll på hur mycket tanken rymmer men tror det är 60-65, så det är inte direkt så att jag har halvfull tank när jag är framme :-)

Blekinge-kriget har jag också dragit nytta av, Sölvesborg :-)

Får investera i en bensinmack och dumpa priserna här.
Statoil macken vid E22 mellan Mörrum-Sölvesborg ligger priset runt 8.70 kr/litern oavsett råoljepris. Det har det gjort under en ganska lång period.
Antar att priset på grillkorvarna och kubbspelen priset på Brent oljan för att kompensera det hela :)

Vissa lörd/sön har jag sett att Jet macken på Jägerso i Malmö ibland pressar priset till ca 8.50. Så var det för några veckor sedan.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kostade 10,07 i lördags OK minipris 98 oktan, så priset är visst dyrare än på väldigt länge, jag var tvungen att slå i en skvätt då lampan började lysa :)

///MVH Hasso
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Själv har man ju inte tankat sedan jesus gick i kortbyxor , blir till att köra med en hel hönsgård under pedalen nu när sommardäcken är på.
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
hemma hos mig kostade 95:en 7,95 förra veckan nu kostar den 8 någonting! här har dom kriget sen i sommras!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
1:a gången i år då Hasso ;)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.