AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
782

530 diesel, erfarenheter?

Hej på er!
Jag har funderat på att införskaffa mig en 530 diesel touring 99-01 och skulle vilja höra med er om eventuellt kända fel på dessa. Är sedan tidigare bortskämd med MB långlivade dieslar men äger för tillfället en skuren "DKW" 2.5 TDI :-(. Hur har BMW dieslar generellt klarat långa miltal? Erfarenheter från 3.0 dieseln? Generella problem - har hört vissa rykten om dieselpumpen?? Sedan så vill jag givetvis ha automatlåda - har dessa fungerat tillfredsställande?

Att BMW:s diesel har en underbar karaktär har jag redan konstaterat men klarar de milen, jag tenderar att köra långt med de bilar jag köper.. Kanske är detta fel ställe att fråga på då det möjligen kan bli lite BMW färgat här???

Hälsningar
/Johan
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Tja jag är nöjd, 20000 mil på mätaren vid köp i dec -03 nu rullat 22000 och det enda som strulat var sugstrålspumpen, pumpen kostade 1000:- och verkade inte vara så jättesvår att byta.
Automat kan jag inte säga något om men maskinen tickar på bra, vet att förra ägaren fått turbo och lite andra grejjer utbytt på garanti.

/Fredrik
min automat krånglar! vet inte om det är för jag har dragit sönder den när jag drog släpvang mycket heller om det är nåt annat, det går att köra okej med den, men den växlar fel och går in i nödläge ibland. irriterande men inget jag just nu känner att ja vill lägga ut pengar på. Sen har det har det varit lite små problem men inget stort direkt. Min har väldigt snart slått över till 30000 mil. ja tycker defenitvi bmw före merca jarfall! då vi har 270cdi på gården med så tycker jag betydligt mer om bmw:n, men den är ju stötigare och sånt, men ack så mycket roligare att köra! nåt mer du undrar?

Mvh
Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.