|
|
|
|---|---|
|
fläkten som funkar inte ???? själva displayen vissar allt normalt men om man trucker på någon knapp för att öka eller minska luft eller påavrostning knapp av rutor så händer det ingenting .jag har tittat på säkringar i hand facket alla värkar bli ok. dem på verkstad har gjort inspektion 2 iföra veckan ock bytt mickro filter .har dem gjort något fel !!!! eller?? (innan var allt ok) Vad kan jag själv göra??? det är E39 | |
|
Knappast ngt med microfiltren att göra, de sitter ju i motorrummet. Tycker du kontaktar verkstan. *BAWORAK* |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Detta är starkt misstänkt och en vanlig felkälla. se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Hasso!!! Innan jag köper den (kocta ci.750:_) Hur kan jag bli säkert att det handlar om fläktmostådare.Det blåser litte luft men om man vill öka eller trycka på avrostning knapp så den reagerar inte kan det bli någon rele. tacksam!! |
|
|
Har precis bytt det s.k. fläktmotståndet på min 528iAT -98. Jag hade problemet att kupéfläkten inte fungerade när bilen var kall för att sen fungera perfekt ett tag. Jag tog kontakt med BMW i Danderyd som sa att det var fläktmotståndet, ett väldigt ökänt problem. Jag bytte det själv och nu funkar det perfekt! kolla länken som Hasso refererar till. Hade bilen tidigare inlämnad hos en klåpare 3 ggr utan att dem lyckades fixa problemet innan. Lycka till! /Washbjurn |
|
Helga |
Jaha........då vet man detta. Samma här. Fläktdisplayen visar full fart och bilen immar igen. Så rätt som det är så funkar den i cirka 30 sek och lägger av igen. Hälsn Helga Helga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.