|
|
|
|---|---|
|
TV-Spärr i BMW 540...? Farsan har en BMW 540, 99:a (Touring), är ganska välutrustad, bland annat med Navigator och TV.... Men farsan klagar på en liten sak... Så fort man rullar över ca 5 km/h så kopplas TV:n ur (PGA säkerhet)...borde vara ganska lätt att koppla ur? Bara en bygling nånstans? Ett annat chip nånstans/omprogramering nånstans? Nån som vet hur man gör eller nån SERIÖS firma som kan göra det?? Nån som vet vad lagen säger om det?? Nån som vet vad BMW säger om det, angående garantier osv? Och när vi ändå är på ämnet...hur lätt är det att plocka bort spärren vid 250km/h på samma bil?? Och vad säger lagen om det?? Hör gärna av er!! /Jocce - [Personal Plate] | |
|
För borttag av tv-spärr, kolla under Tips och teknik/Mekartips så hittar du lösningen där. Spärren för 250 knyck har jag för mig de plockar bort vid chipstrimning. |
|
|
Maila ett faxnummer kan du få en instruktion hur man tar bort spärren. OBS TVbilden blir sämre ju fortare man kör. Över 40-50 är det knappt möjligt att se, endast i vissa fall då det är bra mottagning. Ang borttagning av 250 spärren, är den praktiska nyttan lika stor som värdet? Lär kosta ett par kronor, finns firmor i D som gör sånt. Man blir lika platt i 275 som man blir i 250:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
323E21terror |
Jag har för mig att 540E34 är spärrade vid 240km/h för att de på den tiden kanske inte skulle kunna toppa lika mycket som top of the line modellen M5 hos 5serien..stämmer detta? Angående att ta bort toppfartspärren så är det en bättre ide att chippa bilen för då får du mer effekt + fartspärren borttagen för en kostnad som nog inte blir så speciellt mycket dyrare än vad det kostar att bara ta bort spärren. Jag har för mig att Aros Auto i Västerås tar 3450kr eller något...kanske ännu billigare då bilen är mycket ny och har för mig att det är lättare att chippa nyare bilar och då också billigare. farten är min drog |
|
Jepp Aros chippar, har gjort det själv där + K&N filter. Spärren sitter kvar efter chippning a 3450. Såhär i efterhand kan jag tipsa om att spendera pengarna på något annat kul, man kanske kan märka ett visst skillnad i vridet på låg och mellanvarv. Men smaken är som (_!_), delad. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
någon som vet hur man tar bort Tv-spärren efter årsmodell 99??? ollie... |
|
|
Det kan väl BMW göra med sin DIS-apparatur! OO=00=OO |
|
323E21terror |
låter konstigt att toppfartspärren skulle sitta kvar efter chippning, det var första gången jag hörde det. Men tydligen är det så att den inte automatiskt tas bort som många påstår? farten är min drog |
|
Tvspärren efter 99 kan du ta bort om du skickar tvmodulen till www.nav-tv.com för ommekning. DISen kan mycket men inte spärren, tyvärr.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.