AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.325

Studiebesök på E30 turbosar i Eskilstuna?

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Går här i turbokonverteringstankar och skulle gärna vilja titta och känna på en E30 turbo innan jag börjar själv... Verkar finnas några i Eskilstuna.... kan bli en fin dagstur när det blir cab-väder =))

Better_Make_Way
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Håller själv på och samlar mig för en konvertering :)=
SÄger samma som dig... vore kul med en träff före lite kunskapsutväxling !
Man kan ju läsa sig till "duktig" men man blir ju inte fullärd förrns man gjort misstagen... vore ju kul och veta vad man ska tänka på innan man börja riva i motorrummet :)=

Ha det gött..

//Henke

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
Frexxten ! Välkommen till forumet ;)=

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
ooh skulle gärna va med på en turbo träff i e-tuna...
o samla på sig lite info.
e också sugen på att överladda

beemwee
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jopp.... man blir ju så sugen med allt prat... ska skaffa mig en "offer-motor" till hösten.. så blir det bygga av i vinter.. Har tänkt mig så enkelt som möjligt först och främst...

/Erik

Better_Make_Way
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
jag kommer vorre kul med något sriöst bygge också..
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Tjena allae-tuna turbosar. Är i e-tuna idag, undrar om det blir nå lek vid kjula-rakan eller volvo idag??
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Tjena! Jag undrar också om det blir någe busande!?

Bor i Örebro men det är ju inte jätte långt till e-tuna...
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ingen som vet nått än?????
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Jorå, vart race vid VOlvo, men en klantskalle ställde till det och körde av vägen, så polisen dök upp och allt vart avblåst. Jaja, ska säga till i tid nästa gång jag är i e-tuna så man kan kolla lite på turbobyggena :)

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hehe..... Måste bara fråga...

Vart körde han av vägen? Hoppas det inte var på rakan, för då var han bara för jä*** klantig ;-)

Vad var det för bil föresten?

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
(Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30)
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Nu var inte jag där, men som jag fattade det på kompisens kompis (som var där) så var det på rakan.. Har för mig det var en Vo*vo 240.. Ska fråga kompisen ikväll så jag får det 100.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
oj det lät inte bra det där.. då kommer säkert polisen vara där utte mycket mer när det händer sånna saker.. hoppas på att det inte hände nått med någon person bara för med bilen gör det väll inte så mycket ;) varför kör dom flesta på volvo? varför inte göra som alla jänkare och åka ut till kjula? bredare raka, längre till saker på sidorna,
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
"Varför kör dom flesta på Volvo?"

Till att börja med så är det inte så många som KÖR.....

Säg att det är 20 bilar där, då är det 18 stycken som bara är där för att "kolla läget" och inte har någe bättre för sig.
Dom övriga två är typ två Volvo 240:sar som åker omkring och burnar på ett hjul och skämmer ut sig....

Så tycker jag att det är dom få gånger man åker förbi och tittar...... Därför käns det rätt så meningslöst (för min del iaf.) att över huvud taget åka dit.

Sen vid vissa tillfällen så är det även bra race där!!
Då är det i regel VÄLDIGT mycket folk där som tittar på. Det är ju kul!
Men tyvär så kommer det alltid massa folk dit som inte har någe där att göra! Dom som är apraka och kastar ölburkar runt om kring sig, springer över vägen i tid och otid. Sen så kan inte folk respektera "säkerhetsavståndet" som dom bör hålla till vägen när det ska köras race.

Är det någon som har kollat hur det ser ut dagen efter ett stort race på Volvo?!
Det ser för jävligt ut!! Ölburkar överallt, skräp och skit!!

Inte konstigt att Volvos ledning inte uppskattar att det racas på deras raka, när det ser ut så efteråt!

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
bonje: jo ibland är det riktigt bra race där utte.. det är som du sägger när det är regler och alla står startklara, kör väntar åkertebaks, kör igen och så vidare, har aldrig tänkt/vart där utte dagen effter faktiskt. dom har väll satt upp soptunnor på väggen vid parkeringen? eller? jo tycker också att det är litte mycket öldrikande där utte..tycker inte att öl och bilar har något med varan attt göra.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Bonje: Jag känner igen det du beskriver så väl! Trodde först det va folk här i Örebro som va helt omöjliga när det gället race... Här har vi ett ställe det körs ofta på och det blir likadant varje gång, fullt av idioter som super och skräpar ner! Satt faktiskt en skylt sisst som varnade för att dom snart sätter upp fartbulor på rakan!!! Då är det ju slutkört:( Allt pga alla fulla puckon;(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.