|
|
|
|---|---|
|
En fd arbetskompis drog ner till tyskland för att köpa en bil. Han provkörde bilen och den gick klockrent osv inga problem med bilen alls. Bilen skulle säljas av en privatperson och arbetskompisen gick igenom bilens papper så gott han kunde. Allt verkade grönt och han betalade 120.000:- i kontanter och fick två bilnycklar till bilen. När affären va gjord så bjöd försäljaren på käk på en resturang så han parkerade sin bil utanför på parkeringen och gick in och käkade med säljaren. När de nästan hade ätit färdigt så fick kom säljaren plötsligt på att han hade ett ärende och va tvungen att åka iväg. Så de sa hej då tillvarandra och det va ingen mer med det. Det va bara det att medans de satt och käkade så hade säljarens kompis som hade den tredje nycklen till bilen tagit bilen och dragit iväg med papper och allt! Så gissa om han blev snopen när han skulle hämta sin bil på parkeringen. Där stod han 120.000:- fattigare och ingen bil ingen försäljare ingenting! Fan han är ju helt maktlös! Ville bara berätta detta så att inte nån går på samma mina. Hade han följt "importguiden" så hade han troligtvis klarat sig. Han gjorde många misstag + att han va lyrisk över bilen som va ett riktigt kap (därav borde man ju bli mer misstänkt) (Det va första gången han skulle importera en bil) MVH Jimmy | |
|
Vilken mardröm! Han måste ju verkligen vara maktlös. Gäller det nån försäkring mot sådant? |
|
| Man får väl stå sitt eget kast antar jag... måste svida ordentligt :( | |
|
Hur stavas det? N-A-I-V? D-U-M-S-V-E-N-S-K? Tycker synd om honom, men som alltid. LITA ALDRIG PÅ NÅN.. Två bilar är fler än en.. |
|
| Tycker inte att något av ovanstående uttryck passar in på honom, vid ett så slugt förfarande från säljarens sida är det nog lätt för vem som helst att bli lurad. Exakt vad var det han gjorde fel? Skulle han ha stoppat briefet i kalsongerna och aldrig stigit ur bilen eller? | |
|
Wannabe briefet i kalsongerna hade nog inte varit så dumt, men jag kan hålla med om att detta var otroligt fräckt |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Mycket fräckt, men återigen: man ska ALDRIG släppa briefet! om man inte förstår hur viktigt briefet är ska man INTE importera en bil! jag blir mörkrädd varje gång jag hör något sådant. Själv sover jag i bilen, äter i bilen, samt har alla papper och nycklar på mig när jag ska tanka. Det är naturligtvis synd om killen, men hallå? När bilen är billlig ska man bli MER misstänksam och därmed försiktig, inte tvärtom.... Skulle tro att detta går under "egenmäktigt förfarande" och då inte räknas som rån heller. Men att han skulle vara maktlös har jag svårt att tro, eftersom han har kvitto osv. Eller låg det också i bilen? I annat fall skulle jag skicka HA på dem, eller viga mitt liv åt att jävlas med bedragaren.... mvh Johan |
|
Hade han haft papprena på sig så hade han antagligen blivit av med dem genom våld, misshandel eller värre. Så det va ju tur i oturen att 'han' klarade sig! :) ///FrIIk |
|
|
inte för att jag vill vara sån men har du ställt "kompisen " mot väggen... var det verkligen så som han säger eller är det han som blåser dig ?? R |
|
|
"Otto von Diesel" Killen är helt knäckt och du tror han har blåst mig? Mm sure...! MVH Jimmy |
|
|
Måste finnas något att gå på....namn, telenr, mailadress, mötesplats, regnr på bilen,...... De 2 nycklarna som han fick till bilen, går det att spåra fram till vilken bil de tillhör via BMW? Jag skulle ägna resten av mitt liv åt att jaga dem.... /Lazze Länk |
|
NOLL7NOLL |
Vaffan : regnummer finns ju... borde ju gå att hitta. Sen är ju frågan om vad de skulle gjort om inte den planen gick i lås. Om det hade blivit komplikationer. Kanske hade de nödlösningar som innefattade vapen för att få tillbaken bilen och papprena. Kanske ska va glad att det bara var pengarna som försvann. Folk har blivit mördade för mindre. Men det borde ju gå att hitta personerna och skicka polizei på dem. |
|
polisanmäler man det här och sen kontaktar en tidning på orten så lär det ge resultat med alla små ledtrådar som rimligen bör finnas i form av telefonnummer, signalement, regnummer, nycklar mm. Om det inte är polisanmält och han kan visa upp papper på det så är det inget mer än en bra historia. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.