|
|
|
|---|---|
| Vad drar era 750 or? Ärliga siffror. Går det att använda en 750 a som pendlar bil utan att den rasar eller ruinerar ägaren. Tänker på årsmodel typ 88-91. | |
alain |
hej ! när jag kör prick 100 på plan med fart hållare på, bilen dra 0,92. På landsvägar, i snitt, 1,1, - 1,2. I stan, det berör på hur du kör. det kan variera mellan 1.4 till ???? 2,6 om du vill. kör jag blandad, jag ligger på 1,3 med mycket stadkörning. det är mina ärliga siffror. MVH //Alain// |
|
Blandad körning på flera tusen mil, 1,38 liter/mil. Då är det en del stadstrafik och ganska högt motorvägstempo... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
V12 LeMans |
håller med de tidigare inläggen , jag körde ca 1000 mil förra sommaren i en 750 e32 , i snitt ca 1,4l /mil . väldigt svårt att komma under litern , men per liter cylindervolym så tycker jag att den inte drar så mkt . :) Det är ju en härlig motor på fullgas :) sen att den är dyr i drift , det får man väl leva med , smakar det så kostar det . |
|
Jag har alltid fått höra att 750 varit ett stort problembarn och att man verkligen måste se upp med den bilen... själv skulle jag gärna starta ett 750 *projekt* så fort 735-projektet är klart... bara för att få uppleva hur det känns att färdas bakom en V12:a... men vad är det som är så problematiskt med just 750? är det elektroniken? Mekaniken? eller bara grundlösa rykten? sen verkar det som om era V12or drar mindre än min raka 6:a på 3.5 liter... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
snittar 1.6 liter milen - 2 liter milen i stan... gäller körning inom malmö... den kommer väl ner till en 1.2 liter milen på landsväg.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Tycker att 750:n är väldigt snål för sin storlek i så fall! Våran 730 drar 1,1-1,2 l/mil. Är det ovanligt mycket för en 730? Det går att komma under litern men jag har aldrig sett något som är mindre än knappa 0,9. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
V12 LeMans |
Kan vara att man gasar mer med en 730 för att "komma iväg" än vad man behöver göra med en 750 eller 740 . (bara min teori ) |
|
750 snål?? Glöm det! Kör man i stan eller bara korta sträckar är man övertygad om att det är hål i tanken. 2.5 liter/mil räcker inte vid den typen av körning. 735 är ju lite törstig i förhållande till effekt och prestanda tycker jag, men jag är imponerad av min 740 94 som klarar sig med 1.15 liter/mil 85% landsväg, resten stad/tätort. Inga snabba accerlationer men alltid "plus moms" på hastigheten. BMW CS #5139 |
|
|
min drar ca 2.5liter/mil stad ca 1.5liter/mil landsv. |
|
| 13 till 25 l/100km inga l/mil i EU. | |
| Med risk för att kidnappa den här tråden så måste jag ändå säga att mäta i l/100 km är helt idiotiskt. Vad är poängen med det? Det ger inte någon högre noggranhet jämfört med l/mil. | |
| Håller med Drutten. | |
|
Dom har nog inga "komman" ,,, i Bryssel :-)) Peo |
|
|
Det är ju bara i Sverige vi har enheten mil. Överallt annars mäts avstång i km. Pratar man med tyskar, franmän eller engelsmän och säger mil så tror de att man menar en mile. |
|
|
Jag kör väldigt mycket stadskörning. Nu på vintern har den dragit ca 1,6 l/mil snitthastighet 35 km/h !! Nästan enbart stadskörning, 7 km till jobbet. Jag har som lägst kört den på 1,03 när jag körde hem den från tyskland, försiktigt och med farthållare ca 120 km/h. Helt klart går det att få den dra mer om man kör aggresivt. För att förbruka >2,5 l/mil måste man piska på ganska rejält, hela tiden, annars är den inte rätt justerad eller servad. //Pedahl _______ Länk |
|
alain |
Hej! håller fylld ständigt med Pedahl, det var samma sak för mig när jag körde tillbaka från frankrike. om man kör som det ska, den drar inte så mycket som man tror även i stan. Det är klart att det är kul att köra litet racer ibland, den har respons till det, och man är medvet att det kommer att dra mera bensin. i detta fall, det spelar inget roll, man har kul ändå. Och ändå jag går inte upp till 2,5l MVH //Alain// |
BMW Fanatiker |
Dom går att köra under litern ,men hur kul är det? Har man en 12;a under huven har man inte köpt bilen för att den ska vara snål i bränsle eller? Det är inga som helst problem att få igenom 4-5 lit/mil bara man använder gasen BMW Fanatiker |
|
Håller med åvanstående , 4-5 liter är inga problem. min 730 drar ca 1.1 om jag snålkör å det extremaste , 1.5 normal körning landsväg och stad coh strax över 2 liter om man kör som det är tänkt att man skall göra. 750 är ju törstigare , men visst går det att snikköra men då är det väll bättre att köpa en opel corsa 1.4 liters ? :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.