|
|
|
|---|---|
|
Ni som nu har extraljus när brukar ni montera av dem på våren? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
|
Hahaha, skön fråga. :-) När det är ljust dygnet runt uppe hos er. :-))) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
monterar aldrig på extraljus på bmw:n tycker den blir för ful =) men på grisen (volvo 245) brukar jag ha på till man skiftar te sommarsulorna. /Stefan K |
|
|
Tja du , här i söder har vi aldrig på dom , trots vi har mörkt året runt , och hur klokt e det , Men som gammal norrlänning så tar jag av dom i April , med vinter däcken , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Varför ska man ha extra ljus, ser folk allmänt dåligt i detta land eller är det bara för att det är mörkt på vintern. Aldrig extra ljus på en BMW, jag såg nya 5-seire med två feta extra ljus jag svor hit och diti tio minuter och var hur förbannad som helst på ägaren, jag hade stor lust att köra på han. Länk |
|
|
Tja LO 528 , Med tanke på vår natur (djur) så rekomenderar jag ex ljus , man upptäcker dom fortare , men bor man i en betong djungel , och är aldrig på vägar utan viltstängsel , så kanske inte samma behov finns , Om man ser hur mycke ljus som försvinner i asfalten, som på hösten är blöt , och jämnför med en bil som har ex ljus , så är det en klar skillnad Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Det kan väre praktisk for nogon...men fult for alla. Finns INGEN snygga x-tra ljus til E39 tex. forstörrar designet. Länk |
|
|
hamann BMW , vad är snyggare , ett djur i fronten eller ex ljus ?, valet är klart för mig ............ Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
ex. ljus.....konstaterade bara at det ser fult ut. Länk |
|
|
Som vanligt urartar diskussionen till om det är snyggt eller inte. Det är inte snyggt men tyvärr ett måste i norr. Alternativt så får man xenonkonvertera helljuset men då snackar vi andra prisnivåer. Kommer antagligen att ta av dem tillsammans med vintersulorna. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Ja...jeg vet...ursackta...min mening var vel egentlig inte nödvendig :) Jeg bor jo också i byområdet. Länk |
|
|
*Suck*...denna snyggt eller inte diskussion...man blir så trött... Mina åker av i samband med vårfixen, dvs byte till sommardäck, maskinpolering, lackskydd osv osv... Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Jag bor i övertorneå i norrbotten, och här finns inga viltstängsel, så xtraljus är ett plus, tar dock av dem från min 535 när det blir nog ljust! Visst är det fult på de flesta bilar, men jag tycker att jag fått till det någorlunda på min med 3st bigknick! //Mvh Simon |
|
|
lägger man 2 knickare eller 2 hella rallye fram på en e34 så ser det ut som man kört på Musse Pigg modell stor när man sitter bakom ratten =) /Stefan K |
|
| he he he, ibland kan vissa trådar verkligen spåra ur ;-) | |
|
Har monterat ljusen för att få bra ljus, inte som styling. Har spenderat timmar med att justera in dom så ljusbilden blir perfekt. Alla kablar är dragna i ADR-hölje och krympslang, alla skruvarna till hållaren gömda bakom nummerskyltshållaren. Så, när bilen säljs om köparen prutar, eller när/om den hamnar på skroten. Tills dess sitter dom där, och fan ta den som rubbar inställningarna :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
"Aldrig extra ljus på en BMW, jag såg nya 5-seire med två feta extra ljus jag svor hit och diti tio minuter och var hur förbannad som helst på ägaren, jag hade stor lust att köra på han." Alltså vilket otroligt korkat inlägg! Är det verkligen så du tänker LO528? Även om det är fult som fan, så är det väl inte ditt problem? Eller? Extraljus är som sagt inge styling, det är ett komplement till bilen helt enkelt, spelar ingen roll att det finns viltstängsel osv! Förresten så kanske ägaren färdas mycket på såna vägar där extraljus krävs?! Finns bara plus med extraljus, bara man tänker praktiskt! //Mvh Simon |
|
|
OL-construction i östersund har en väldigt fiffigt grej lätt löstagbar (CA 25sek för mig) lyktfäste där du sätter 2/3 lyktor . Sedan sätter du bara på rampen när DU vill ha lyse, slipper kommentarer från alla "messerbessar" om hur fult det är. Finns i bosch broschyr om extraljus , kostar 12-1300kr |
|
|
Om det nu inte passar med Bigknick i fronten så vet jag hur man gör. Sätt dit ett takräcke med minst sex st Hella 2000 monterat ovanpå, Skitcoolt. Sladdarna kan man dra igenom en lite nervevad bakruta. Nära till batteriet och allt! Go Go Dynamo.... |
|
|
Hehe! ;) Här i ötå finns massor av roliga xtraljus monteringar, de tradionella musse pigg öronen på taket finns, samt vissa som kör med 1stycke bigknick i fronten, fulare än man kan tänka sig! hehe! //Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.