|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag fick bilen påbackad av en lätt lastbil härom dagen. Nu har jag en signad skadeanmälan, men har föreslagit att göra upp i godo. Jag har fått höra att motparten har en självrisk på 1/10 basbelopp, dvs ca 3.900.- Efterssom hans bil är hög i baken så satte han sin lyft i min motorhuv, vilket resulterade i ett jack på 3-4 cm ovanför njuren. För ett år sedan var det någon som hade hoppat på min huv och jag fick då en fabriksny huv på försäkringen. Nu resonerar jag som så att min bil är 14 år, har lite ytrost kring hjulhusen, har gått 23.000 mil, etc. Jag kan mao leva med jacket på huven, som har hamnat ganska lägligt på ena plåtvecket. Om jag nu kunde få motsvarande hans självrisk så kunde jag ju lägga dom pengarna på något annat, t ex däck, avgassystem, etc. Eller ska jag skicka in anmälan och se vad hans försäkringsbolag säger om skadan? Kanske kan jag föreslå till dem att ge mig ersättning i kontanter och fixa skadan själv? Byte av huven lär ju gå på 10.000.- För att sammanfatta frågan, ska jag: 1. Be om ersättning av motparten. Jag kanske kan få 3.500 - 4.000. 2. Skadeanmäla fordonet och sedan förhandla med försäkringsbolaget om att ge mig kontant ersättning? (Kan man göra så) Jag kanske kan få mer än 4.000. 3. Låta försäkringsbolaget fixa skadan. Vad tycker ni? Mr C | |
|
Nummer tre! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
-BeeMWe- |
Jag skulle göra upp i godo, en huv kostar några hundringar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.