AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.483

Vem säljer billiga reservdelar, typ stötdämpare ?!

Stingrayracing
Vem säljer billiga reservdelar, typ stötdämpare ?! Har ringt runt lite och här kostar standarddämpare fram till E39 1800:- per styck. Lite för dyrt tycker jag...
Örebro stötdämparservice -> www.shockabsorber.com tror jag väl har... Komplett "sportsats" med sänkfjädrar och dämpare går på 5888:- till en E34, iaf.
Men om man vill ha billiga och bra standarddämpare, vart vänder man sig då?

MVH KAISERN
Mekonomen? Motor Nord? BMW? Undvik de billigare Monroe, bara dynga.
Da
11
Danne e39
528iA Touring -98
Motor nord i sundsvall sachs kostar 1550 per st. inkl. leverans
Finns Sachs supertouring hos Autoexperten för cirka 1700:- /styck för framdämparna. Bak kostar 1325:-

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Kalle--> e sachs dämparna bra å har dom sänkningssats? har sett att du prtar en del om dom...?
JOHAN///
Johan,

Sachsdämparna är väldigt bra. Exempelvis gör Sachs originaldämpare till många BMW och Mercedesbilar.

Och ja det finns Sachs sänknings/sportsatser. Om du bara är ute efter ett lägre stuk på bilen tycker jag dock nog att du ska satsa på sänkfjädrar, exempelvis Lesjöfors - vilket blir billigare. Om du däremot är intresserad av att förbättra väghållningen radikalt på köpet, så är ett Sachs Performance set helrätt för dig!

Frilansare Micke Olsson har precis monterat ett sådant "kit" på sin bil, och han verkar nöjd. Du kan läsa om det i hans dagbok under galleriet->frilansare.

Syftet med mina inlägg är inte att göra reklam för Sachs, jag vill bara förmedla den kunskap jag tillskansar mig inom mitt arbete - hoppas att ingen missförstår det!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Fr
70
Fritz
525iM -95
Vill mena att eurodemper duger. Dessa finns på Micro.
1150/st.

Per aspera ad astra
kalle-->oki tack för infon.. fundera faktiskt på att byta dämpare..å då en sänkning sammtidigt.. trodde inte du gjorde reklam..men du har prata en del om dem har jag sett så täbkte höra mig lite för vad det var för några bara..
MVH/Johan Olsson///Videdal//
Ki
56
KilKenny
528iA Touring -97
Motornord tog 920:-st för fram och 1080:-st bak för SACHS SuperTouring till min 525TDSA-93 när jag beställde förra veckan. Då verkar Autoexperten lite dyra, men det kanske var till en annan modell.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.