AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
967

Kopplings-schema cargard 950s

So
21
Sotar´n
525d -01 E39
Köpte för ett halvår sen en 320i-87 och har bara kört och inte brytt mig om att forska i den. Har nu ställt av den för ren. och har hittat ett larm av typen cargard950s installerat. Den som installerat det visste nog inte riktigt vad den gjorde för det är ett väldigt virrvarr av kablar i olika färger och grovlek sammanskarvade. Har pratat med tillv och de vill inte ge ut koppl-schema vilket jag kan förstå,men hur ska jag få ordning på det..?? Att följa kablar är ingen idé då de byter färg lite då o då.
Tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta.

Jag gasar tills det rasar!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Förstår inte problemet riktigt. Har Cargard verkligen nekat dig ett kopplingsschema?? Det finns nämligen kompletta installationsmanualer vilka inkluderar det du söker att ladda ner på deras hemsida.

www.cargard.com

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Sotar´n:

Ne dom e inte så pigga att lämna ut sina cheman. Åk förbi nån firma som installerar larm och be dom skriva ut ett chema ist.

Jens:

Visst finns istallationguiden för larmet på cgs hemsida men inte kopplingschemat för resp biltyp...
Jag kan bistå med dokument på CG950S från -91 års 3-serie, fullt möjligt att en del kabelfärger i bilen stämmer ändå kanske på -87:an?

FP
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Men allt står ju precis på kopplingsschemat i manualen. Visseligen får man ju leta lite mer bland kablarna i bilen, men så svårt är det ju inte.
Det jobbigaste var c-låsstyrningen tyckte jag, men även det löste sig. Lycka till iaf!!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Hej

Jag har instruktion samt kopplingsschema i pdf-format till cargard950s . Hör av dig så kan jag skicka på mail.

//David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.