|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har monterat ur min inredning och har m5 stolar, men jag fick montera bort hela bältesrullen m.m för att få ur den ur bilen. Bulten som håller fast bältet i stolen är ju omöjlig att få bort. Inte nog med att den sitter åt fel håll så sitter det massa skit bakom den. Dra med tång gick inte heller direkt. Måste man montera isär hela stolen för att få bort bältet? Verkar korkat. Varör sitter ens bältet fast i stolen och inte i golvet e.d? Mvh | |
pierrerules |
Tja. Håller själv på o byter inredning jag fick ta bort hela bältesrullen gick intr på nå annat sätt för mej iaf.Hur fick du bort rygg sätet?sitter ju som fan?mvh |
|
de ska bara vara att skruva loss den bulten... har själv bytt inredning och hade inte några problem med den bult du beskriver... om man har sånna här problem så brukar det nästan alltid gå att lösa med bättre verktyg. på vilket sätt var den omöjlig att få bort? satt den för hårt åtskruvad eller kom du inte åt den? /Richard |
|
| Pierra det sa jag ju tidigare ;) | |
| oj, Pierre mena jag.. | |
| Richard Lundkvist: Hade du M5 stolar då? | |
pierrerules |
Menade ryggsättet BAK.Men ja fick väck de nu satt 2 muttrar bakom skisacken som ja missat C.douglas |
|
jo jag har bytt allt från original tyg till M5 skinn (sportstolar osv.), men om jag kommer ihåg rätt så måste du lossa stolens två bultar bak först, sedan så kan du fälla upp den och komma åt den bult som håller fast bältet i stolen, och så är det någon stål-vajjer som har med bältet att göra också, det sitter fast med en liten stål-hake i stolen. Men sånt löser man medans man håller på. Men se till att ha ett "bra" spärrskaft och en "bra" hylsa som passar exakt till den bult du ska lossa, så blir de inga problem. /Richard |
|
| Det har jag redan gjort. Stolarna är bortplockade och bältet sitter fast med en torxskruv som sitter mellan stolen och fästet. Därför undrar jag. Din stol verkar inte vara likadan isf. | |
| Shit, jag såg nu när jag monterade den nya inredningen att man kunde höja och sänka stolarna! Det hade jag ingen aning om. Inte konstigt att man inte kom åt bulten till bältet när stolen va i botten! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.