|
|
|
|---|---|
Grubbe |
Eftersom jag ska dra och kika på en 98:a nästa fredag så undrar jag om Bmw gjorde några föreändringar, typ facelift lagom till något år. Vad ändrades på M3 3.2 igenom åren? |
|
hmm inte mycke du främst e det väl ny ratt från -97 Vissa nyare har även fått den om"tjatade" sachs vanosen som nu ska va så mycke bättre när det beträffar dubbelvanos.(?) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
-97 kom det ny grill också tror jag. Tror det finns RR vanos på en del 98:or också. Lycka till. ///M3 |
|
| Sidoairbags finns oxo, har jag för mig from -98, men dom flesta förändringar kom -97. Ratt, sidoblinkers, sidolister m.m. | |
|
SMG lådan fanns väl inte -96 heller. Kom -97 (tror jag) ///M3 |
|
| Digital klima kom -97 | |
|
jag har digital klima på min 96:a i allafall. Länk Länk |
|
|
95 digital klima 97 facelift front, mindre sidoblinkers, treekrad ratt, bromsljus i bakluckan på caben(finns även på väldigt sena 96:or) 98 airbag i dörrarna som tillval 99 sachsvanos så har jag förståt det efter att ha kollat runt på väldigt många M3:or innan ja köpte min. mvh Stefan |
|
| glömde SMG kom 97 | |
|
Har sachsvanos verkligen suttit på denna motor från fabrik?? På M coupéerna så är det iaf så att de kom med RR vanos fram till 01. /Andreas |
|
| Tänkte precis samma sak, Wolv. Jag vet en M3 -99:a med rollsvanos. | |
|
ni har nog rätt, sachsvanosen satt nog aldrig på från fabrik, tror dock många 98-99or har fått den utbytt på goodwill, för jag tycker jag har stöt på fler 98-99or med sachsvanos än äldre årsmodeller. mvh Stefan |
|
|
Johan: Är din vanos bytt? /Andreas |
|
| Wolv: Japp, jag har en Sachs. Intalade mej själv att om jag skulle byta GTn till en 3,2:a skulle jag ha en med Sachsvanos (snälla alla, börja nu inte klaga o gnälla, detta var mitt högst personliga krav). Den bytades för 1500 mil sedan på Europlusgaranti här i sverige, BMW Solna. | |
Lyxkillen |
Hej! Har en M3 coupé 98 med sachs, är den då bytad eller fanns 98 med sachs? Var en kille och kollade på min bil idag, gnällde på lite rassel/missljud vid 1500 rpm, ej ojämn gång eller ojämn accerelation, dvs konstant eller ökat accs! Missljudet är väl normalt och behöver inte åtgärdas? Bultarna på vanosen sitter kvar! Enligt min kontakt på bmw i Lund så har de aldirg bytat en vanos på M3. Han säger att ljudet är normalt och ok, så länge bilen går bra och jämnt på alla växlar. Mkt tacksam för svar! Lyxkillen |
|
Inte för att vara taskig, men "Bytad"? Det låter ju inte riktigt klokt. Måste vara någon lustig böjning av "bytt" från landets norra trakter... Förövrigt har jag inte något att tillägga angående förändringar på M3 åren 96-99. Andra har redan nämnt de förändringar som gjordes (i alla fall de viktigaste). Onödigt inlägg? Javisst :-) |
|
|
Ännu ett onödigt inlägg, men jag håller med Elfrippo. "Bytad":)) MVH: Henrik ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.