|
|
|
|---|---|
|
Hej funderar på att köpa en 523 e39 -96/-97. och har två små frågor: F1: Läste någonstans att det fanns problem med att bultarna till topplocket var för hårt åtdragna vilket innebär läckande kylvätska = DYRT! Hur vanligt är detta? Är det ett fel som yttrar sig snabbt eller kommer först på långmilare? F2: Det går ju även (om man lämnar in bilen till BMW) att ta reda på hur långt bilen verkligen har gått genom att gå in i dator. Hörde nu att bilskojar-gänget även kan ändra på detta värde?? | |
| Detta borde redan varit åtgärdat nu när bilarna har gått en del och blivet några år om det har varit något problem.. Finns nog inget att vara rädd för. Man kan ju alltid göra en M-test. | |
|
Ett råd till Na..Br Jag skulle kontakta en BMW verkstad innan köp och rådfråga dessa. Är Du osäker på milantalet kan de kontrollera detta och ge dig rätt svar. Kan inte nog påpeka hur viktigt det är med kontroll av seviceboken, kolla stämplarna och ring den verkstad som utfört service på bilen, verkstaden har allt på data. Jag begärde utskrift av allt som verkstaden gjort på min E-39:a och fick ut det, inga problem. Nämn detta till den Du skall köpa bilen av, märker Du att han " drar öronen åt sig ", då skall Du tacka för Dig och söka vidare. Lycka till med Ditt köp. Finns ingen bättre bil än BMW, E-39 :-) No Fear |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har varit ett problem med läckage vid högra bakre hörnet mellan topp och block.Men om det beror på topplocksbultarna är inte säkert utan är nog två olika fel.Har haft koll på min bil 6300 mil. sedan jag köpte den eftersom europlus garantin gick ut förra månaden. Jag såg nämligen lite torkad glykol vid nämda stället. men det kan vara sedan bilen startades första gången, innan topp o block "satte sig". har aldrig sett nåt läckage turligt nog. Vår bmw handlare hade bytt packning på ett par stycken 523 när jag frågade.Men aldrig hört talas om för hårt dragna bultar (eller så vill dom inte kännas vid det) Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.