|
|
|
|---|---|
|
Jag var hos däckforhandlare och ble anbefalt et däck som heter FBGoodrich. Det skulle vara bettre enn Dunlop Sport 9000 på gräpp, kvalite, pris och det viktigaste även mindre stöynivå. Nån som vet? | |
|
BFGoodrich ska det vara, eies av Michelin om jag uppfattade riktigt. Länk |
|
|
Morten: kika här Länk De kryllar av både kundutlåtande och riktiga proffesionella däckstest med en 330ci :) på den siten. De är den absolut största däcksiten jag besökt. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
När jag köpte min 911 så satt där bf goodrich på den...efter 2 veckor så åkte dom däcken av..pga att jag tyckte dom var kassa. Håll på att skita ner mig när bakänden släpte för mig. Men dom har säkert blivt 100% bättre sedan dess. på min Alfa gtv hade jag bla Dunlop sp..jätte bra när det var torrt, helt ok i väta. Dock så var den bilen så pass hårt avfjädrad så ljud/stötnivå inte gick att avgöra. Lite spåriga (hade väldigt konstig hjulinställning för att få den mer instyrd vilket påverkar spårigheten negativt)dock så överhettas dom rätt fort när det blir bankörning.(precis som alla gatdäck) På min 535i så har jag testat med dunlop sp oxå...funkade likvärdigt som på alfan. /Pelle |
|
|
Killen jag pratade med jobbade på Michelin Norge, men hjälpte mig i butiken då han kjente dom som jobbar der.. Jag frågade efter Dunlop Sport 9000, och då sa han "nu har det kommet ett däck som är enda bettre ..." Han verkade ha mycket greje på däck, och dessutan verkade det som att han var uppriktigt interesserad av att gje goda råd, inte bara sälja mig några däck.. Han hadde provat båda Dunlop og BFGoodrich på bana i Tyskland (WRC-bil), och kunne konstatera att det sistnemde däcket var mycket bettre enn Dunlopen, samt tystare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.