AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.427

M-Bilar Västerås

Kunde vara kul med en tråd om den nya anläggningen i Västerås.
Är ju inte så ofta det öppnas en helt ny BMW-anläggning.
Tittade in i dag en snabbis och det som slår mig är att det blir trångt! Inte alls så stort som det lät när dom började bygga.
Stressade in eftersom dom inte har öppnat, så jag han aldrig se var reservdelsbutiken hamnat.
Dom har tydligen köpt in BMW Salas kvarvarande lager, ser rätt kul ut med mängder av bilar med T som regbokstav.
Skall bli kul på VIP-tillställningen imorgon torsdag.
Dom öppnar officiellt på lördag.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Var ligger den i Västerås?
Transformatorgatan 11, tvärgata till Omformargatan där förre BMW agenturen Lo:s bil ligger. Området heter Norra Tunbytorp.
Bergslagsvägen(rv67) norrut, sväng vänster sista rondellen innan Hökåsen. Lundamotet heter rondellen. Byggnaden syns från Bergslagsvägen.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ok, tack! Kul att BMW kommit tillbaka till V-ås. Får väl ta en koll vid tillfälle.
Gemini__
Har snurrat runt där utanför ett par ggr. Finare lokaler än de förra iaf. Trodde också denna byggnad skulle bli större än vad den nu blev. M-bilars anläggning i Eskilstuna är inte särskilt stort heller, när jag tänker efter. Jaja, i vilket fall som helst är det bra för V-ås att M-bilar etablerar sig där tycker jag.

Mvh:
Thomas
Dom lär bli tvungna att bygga ut bilhallen. När ettan och tvåan kommer så blir det trångt...
Synd att när man ändå bygger nytt inte passar på att bygga en större bilhall när dom vet hur mycket BMW expanderar modellmässigt. Skönt att BMW äntligen får en egen anläggning.
Camage ser jag som en stor parentes. 13 år sen som BMW var själva sist.

Jag kan tipsa om att Lo´s bil har mellan 30-50% rabatt på sitt kvarvarande sortiment av BMW reservdelar just nu.
Självklart har de delar jag behövat inte funnits på hyllan och därmed är det fullpris som gäller.

/Anton
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Anton: Jag har oxå noterat rabatten hos LO´s...gick häromdan dit med en rätt lång lista med saker jag behövde...ingenting hade dom hemma av det jag sökte! *suck*...
Ville bara påpeka att det är mitt champagne-glas ni ser vid M3 csl hjulet på första sidan...
AutoPower var med på premiären ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.